First Preview – Grow Art #1

de:
13 feb. 2012
0 Afișari
First Preview -- Grow Art #1

First Preview – Licitaţia de artă contemporană GrowArt #1

Seara îndrăgostiţilor de artă sau un alt fel de Valentine’s Day la Independent84

Marţi, 14 februarie, va avea loc la centrul cultural Independent84, vernisajul expoziţiei de artă First Preview – Licitaţia de artă contemporană GrowArt #1. Expoziţia reuneşte 33 de tineri artişti contemporani. Lucrările expuse sunt o primă selecţie din cadrul celor 97 de loturi ce formează inventarul lictiaţiei GrowArt #1 ce urmează să aibă loc pe 20 martie 2012 la Hotel Ramada Majestic din Bucureşti.

Cele 33 de lucrări expuse la First Preview sunt semnate de: Andreea Albani, Elena Andrei, Ana Asavei Pietraru, Adrian Buzdugă, Otilia Cadar, Florin Ciulache, Claudiu Cobilanschi, Sorin Dan Cojocaru, Felix Deac, Lucian Dediţă, Mircea Dragomirescu, Adela Edu, Bogdan Ene, Paul Hitter, Adriana Horga, Daniel Ionescu, Catalin Lartist, Sorin Dumitrescu Mihăieşti, Gili Mocanu, Ilinca Oprea, Radu Oreian, Delia Orman, Tudor Petrescu, Valentin Soare, Silvia Stoica, Nona Șerbănescu, Bogdan Teodorescu, Silvia Trăistaru, Andrei Tudoran, Daniela Turcu, Alexandru Marius Dumitru, Marius Vancea, Andrei Varga. Toate lucrările expuse vor fi disponibile spre vânzare în cadrul licitaţiei din 20 martie.

În cadrul expoziţiei va fi lansat catalogul Prewiew Highlights ce conţine 13 propuneri subliniate de organizatorii licitaţiei, Asociaţia pentru Promovarea Artelor Contemporane, atât pentru valoarea artistică certă cât şi pentru raportul excelent între preţul de pornire din licitaţie şi valoarea de piaţă estimată a lucrărilor. Tot cu această ocazie va fi lansat şi site-ul licitaţiei.

„Selecţia pe care am operat-o în constituirea fondului de lucrări GrowArt #1 s-a fundamentat pe criterii ce vizează generarea unei imagini cât mai obiective asupra artei contemporane româneşti. Am dorit să construim un puzzle eclectic, aproape statistic, ale cărui principii să fie cât mai străine de arbitrar, de mercantil şi cât mai aproape de axiologic.

În ceea ce priveşte publicul, credem că rolul unui demers ca cel întreprins de noi nu este doar de a re-confirma statutul cultural şi social al unui segment al acestuia, ci de a atrage în permenenţă interesul persoanelor din zone cât mai diverse, fie că ne referim la tipul de formare sau gradul de educaţie, la vârstă, sex, etnie, religie, orientare politică etc.Pentru a realiza acest lucru vom încerca în primul rând ca prin lucrările prezentate să oferim o imagine onestă a artei contemporane, în multiplele şi diferitele sale ipostaze, ale căror posibili receptori ideali pot fi la fel de numeroşi şi de diverşi.

Adela Edu – Project Manager GrowArt Auction

”Pe o piaţă de artă în formare aşa cum este cea românească, iniţiativa GrowArt vine să întregească un peisaj, să propună un alt tip de criterii, o altă perspectivă. Iată o abordare, să-i spunem ne-comercială, a vânzării de artă. Aparent un paradox – de fapt, aceasta este singura abordare cu adevărat validă/valabilă în artă pe termen lung. Ne interesează în primul rând valoarea artistică. Urmărim atât consecvenţa cât şi talentul, deschiderea. Investim încredere în câţiva artişti tineri pe a căror evoluţie ulterioară mizăm. Îi propunem publicului de specialitate cu acea onestitate a artistului care priveşte cu admiraţie şi respect faţă de alt artist dar şi cu luciditatea unei analize financiare ce vizează intervale de timp medii şi chiar lungi. Operăm cu un set de criterii şi încercăm să livrăm un raport optim între preţul operei de artă, momentul evoluţiei din cariera artistului şi valoarea financiară de perspectivă.”

Nona Șerbănescu – director executiv Asociaţia pentru Promovarea Artelor Contemporane

Expoziţia durează până pe 24 februarie şi va fi deschisă publicului în fiecare zi în intervalul orar 17.00 – 21.00.