Firea anunță că se strâng semnături pentru continuarea lucrărilor la Podul Ciurel, pasajul către nicăieri din București, „cel mai scump viraj la stânga”

05 aug. 2022
18237 Afișari
Firea anunță că se strâng semnături pentru continuarea lucrărilor la Podul Ciurel, pasajul către nicăieri din București, „cel mai scump viraj la stânga”

Gabriela Firea, fostul primar al Capitalei și lider PSD București, anunță strângerea de semnături pentru continuarea Podului Ciurel, pasaj deschis în 2020, în mandatul său, care încă de la inaugurare a atras critici legate de eficienta sa, în acel stadiu, fără drumul expres către A1.

În forma actuală, fără drumul de legătură cu autostrada A1, cea mai importantă utilitate a Podului Ciurel este că le permite șoferilor care vin dinspre Podul Grant, de pe Virtuții, să vireze la stânga pe Splai fără să mai stea la semafor.

Podul Ciurel, care a costat 240 de milioane de lei, împreună cu drumul expres care ar fi trebuit construit pe lângă Lacul Morii, în Sectorul 6, până la Autostrada București – Pitești, au fost gândite ca o alternativă pentru bulevardul Iuliu Maniu, un drum extrem de aglomerat, scria gândul.info, în momentul în care actualul primar Nicușor Dan a decis să tragă proiectul pe linie moartă.

Nicușor Dan a explicat lapidar, anul trecut, că lucrările la Străpungerea Splaiul Independenției- Ciurel-A1 nu vor continua, iar Podul Ciurel va rămâne în forma actuală cu un simplu „viraj la stânga”, întrucât nu poți trece la 20 de metri de un lac din care noi bem apă, care din motive știintifice nu poate fi acoperit, și nu poți bea apa dintr-un lac pe lângă care trec mașini” (referire la proximitatea cu Lacul Morii – n.red).

”Ar trebui un drum de aproximativ 3 km”

Într-o postare pe Facebook, Firea reia astăzi subiectul și îl face pe Nicușor Dan vinovat de blocarea lucrărilor. „Au trecut doi ani degeaba!”, conchide aceasta, adăugând că a anunțat încă de atunci că e nevoie de drumul până la Șoseaua de Centură pentru ca proiectul să fie eficient.

”În mandatul meu de primar general s-au făcut eforturi financiare și umane pentru a realiza acest proiect. Podul era realizat doar 10% și l-am terminat. Etapa II, drumul până la Centura Bucureștiului, era în stadiu avansat când echipa Firea a plecat din primărie. Se încheiau lucrările la proiectul tehnic. Pentru a reduce costurile, am modificat coridorul de expropriere: inițial erau afectate 200 de clădiri, iar în noul proiect erau doar 20 de imobile ce trebuiau expropriate.

La finalul lui 2020, constructorul se afla în șantier și aștepta doar ordinul de începere a lucrărilor pentru drumul de aproximativ 3 kilometri. Documentul nu a mai venit niciodată, așa cum nu au mai primit nici restul de bani pentru lucrările deja făcute la pasaj.”, precizează Firea.

Experții spun că podul Ciurel nu poate fi lăsat așa

Specialiștii în infrastructură au spus că proiectul, lăsat în acest stadiu, nu este fezabil, o soluție alternativă putând fi găsită.

”Este ilogic să nu se continue cu o nouă arteră, care să fie o alternativă pentru bulevardul Iuliu Maniu, care este cel mai aglomerat din București. Nu înțeleg raționamentul lui Nicușor Dan pentru o astfel de decizie. Știam că nu vrea să continue acest proiect, dar mai aveam speranțe că cineva îl va face să se răzgândească. Este o construcție uriașă acolo, cu un pod hobanat, care nu poate fi lăsat așa, trebuie neapărat să găsească o soluție”, a declarat pentru Gândul.ro Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructură.

Proiectul de la Ciurel, denumit și „podul spre nicăieri”, a fost deschis în septembrie 2021, de către fosta administrație condusă de Gabriela Firea și a atras critici, tocmai pentru faptul că în stadiul actual, fără drumul expres către A1, este considerat un simplu „viraj la stânga”.

Îți mai recomandăm și:

 

Cookies