Filosof britanic: „Bucureştiul nu mai e un habitat uman…”

de:
01 sept. 2011
0 Afișari
Filosof britanic:

Într-o analiză publicată în Prospect Magazine, intitulată De la Cristos la Coca Cola, filosoful şi scriitorul Roger Scruton foloseşte la un moment dat, ca exemplu negativ, Bucureştiul. În analiza sa, Scruton comentează o nouă carte apărută, Christ to Coke: How Image Becomes Icon, scrisă de Martin Kemp. Scruton insistă, însă, pe diferenţa între adevăratele iconuri şi imaginile brandurilor. Filosoful critică invazia reclamelor – ca un abuz vizual, dar nu numai – din mijlocul oraşelor, scrie REALITATEA.NET.

„Uitaţi-vă la modul scandalos în care este tratat Bucureştiul, care nu mai este un habitat uman, ci un suport de imagini, multe dintre ele animate, cele mai rele invocând sticla de Coca Cola, toate inspirând, în mine şi în ceilalţi, o furie clocotitoare, o furie împotriva profanării”, scrie Scruton.

Controversele acestea ne spun câte ceva despre abisul dintre iconul sacru şi brandul secular. Iconurile invită la profanare, brandurile invită la furie, pentru că sunt deja profanări – ale locurilor în care au fost plasate, cum sunt panourile digitale din Bucureşti, adaugă acesta.

Cookies