Filofteia, cârtiţa uriaşă care sapă tunelul la metroul din Drumul Taberei, a ajuns la staţia Favorit

de:
14 mart. 2014
1 afișări
Filofteia, cârtiţa uriaşă care sapă tunelul la metroul din Drumul Taberei, a ajuns la staţia Favorit

Joi, 13 februarie, la ora 13.00, cel de-al doilea TBM – Tunelling Boring Machine, botezat „Filofteia”, a străpuns peretele mulat în staţia de metrou Favorit, scrie utilizatorul subway guru, pe forummetrouusor.com. Săpăturile făcute de cel de-al doilea scut uriaş care sapă tunelul pe firul 2, la metroul din Drumul Taberei, au fost efectuate în aproximativ trei săptămâni, în contextul în care pe 20 februarie era programată demararea săpăturilor către staţia Favorit, cu cârtiţa uriaşă Filofteia.

Informaţia a fost confirmată, pentru B365.ro, de purtătorul de cuvânt al Metrorex, Evelyne Croitoru.

„In data de 13 martie 2014 s-a finalizat executia celui de-al doilea tunel situat pe interstatia Orizont – Favorit, in lungime de 359 m, lucrare executata cu cel de-al doilea TBM – Tunelling Boring Machine, botezat „Sfanta Filofteia” care a reusit spargerea peretelui mulat si intrarea in statia Favorit. Lucrarile s-au derulat in conditii tehnice si de siguranta, cu functionarea corespunzatoare a tuturor instalatiilor care concura la realizarea tunelurilor, asa cum s-au desfasurat pe tot parcursul executiei pana la acest moment. Realizarea celui de-al doilea tunel de pe interstatia Orizont – Favorit, a inceput la data de 24.02.2014 si inaintarea a fost efectuata cu o medie de 19,94 metri liniari pe zi, dar si cu o viteza record de executie intr-o singura zi de 40,5 metri, respectiv 27 de inele montate”, a informat ulterior Metrorex, într-un comunicat de presă postat pe site-ul instituţiei.

Primul tunel situat pe interstaţia Orizont – Favorit, în lungime de 341 metri liniari, s-a finalizat pe 14 februarie. Lucrările la primul tunel au fost executate de TBM-ul Varvara.

Începând de joi, odată cu spargerea peretelui mulat şi intrarea cârtiţei Filofteia în staţia Favorit, Magistrala 5 are acum tunel de metrou dublu finalizat, de la Academia Militară la Favorit.

Se estimează că în prima jumătate a anului 2015 structura staţiilor şi tunelelor va fi gata. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei – Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

Citeşte şi: Întârzieri la Magistrala 5 de metrou: De ce au tărăgănat lucrările

Acest proiect este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –”Transport” 2007 – 2013.

Cookies