Șantierele de la viitoarele stații de metrou ale viitoarei Magistrale M6 (metroul spre Otopeni) vin nu numai cu mari restrciții în traficul rutier din nordul Bucureștiului, dar și cu modificări importante în circulația mijloacelor de transport în comun.
Liniile de transport în comun din zona capătului de linie „Clăbucet” vor fi modificate începând de sâmbătă, 6 iulie. Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a anunțat că traseele trebuie modificate din cauza lucrărilor la Magistrala 6. Aceasta va conecta prin subteran Bucureștiul și Aeroportul Internațional Henri Coandă.
Iată care sunt modificările, potrivit site-ului oficial al TPBI:
Totodată, în zona reorganizată, vor fi înființate trei stații noi, și anume: „Carpați” (amplasată pe Str. Carpați), „Caransebeș” (amplasată pe Str. Caransebeș) și „Soveja” (amplasată pe Str. Aviator Popișteanu), anunță TPBI.
De asemenea, TPBI a publicat harta cu noul traseu al liniei 476.
De sâmbătă, autobuzele liniei 476 vor întoarce la terminalul multimodal „Străulești”, nu la „Clăbucet”, ca până acum.
Linia 476 va funcționa pe traseul de bază de la „Pasaj CFR Chitila” până la Mezeș, apoi pe un traseu modificat pe ambele sensuri pe Bd. Laminorului, Bd. Bucureștii Noi, până la terminalul „Străulești”.
Călătorii care utilizau linia 476 până la Clăbucet, vor putea accesa fostul capăt de linie prin transbordare din autobuz în trenurile Magistralei 4 de metrou, la stația „Laminorului”, a informat TPBI.
Cum 6 iulie pică în weekend când traficul e lejer, bucureștenii vor avea un șoc abia luni, când vor merge la serviciu. Imaginați-vă un început de săptămână tipic, când alarma sună prea devreme, iar cafeaua este singurul combustibil eficient. Abia-abia reușiți să plecați la timp din casă și să vă pregătiți sufletește de prima zi de muncă, iar autobuzul nu mai vine. Oamenii își verifică frenetic ceasurile și telefoanele, sperând la un miracol al transportului urban. Când minunea se produce, călătorii se înghesuie să prindă un loc în mijlocul de transport în comun, plin până la refuz. Vă gândiți să luați o trotinetă electrică, dar aplicația spune că toate sunt ocupate. Alegeți să o luați pe jos, transformând fiecare pas într-un test de anduranță la temperaturi caniculare. Totul, în timp ce vă loviți de alți oameni grăbiți, care își caută disperați drumul spre birou, ca niște exploratori rătăciți într-o expediție periculoasă.
Cei care reușesc să găsească un taxi liber se simt ca niște eroi, însă bucuria le va fi repede spulberată când își dau seama că stau blocați în trafic. Cu puțin noroc, șoferul pornește aerul condiționat. Cei mai ghinioniști vor da de un șofer vizibil exasperat, care începe să țină prelegeri despre cum tinerii care merg la birouri nu fac nimic, în timp ce el muncește zi-lumină.
Sau poate vreți să vă încercați norocul cu bicicleta. S-ar putea să aveți nefericita surpriză că traficul matinal nu este prea prietenos cu cei pe două roți. Este luni, vă așteaptă o săptămână plină, trebuie să vă relaxați și să vă imaginați că sunteți într-un maraton. Doar că, în loc de medalii la sfârșit, riscați să primiți priviri încruntate de la șefi.
La birou, atmosfera este una de poveste, cu scuze dintre cele mai inventive. Râsetele și poveștile de dimineață devin parte din rutina zilnică, iar biroul se transformă într-un club de stand-up comedy improvizat, unde fiecare pățanie este o sursă nesfârșită de divertisment.
Din păcate, nu se știe câtă vreme vom îndura traficul infernal, cât vom leșina de cald sau vom dârdâi de frig în stațiile STB ori cât vom mușca din volan în timp ce vom sta bară la bară. TPBI a menționat că schimbările au loc ,,începând cu data de 06.07.2024 și până la finalizarea lucrărilor”. Așteptăm următoarele afișe cu mesajul clasic, care a dăinuit mai bine de un deceniu pe șantierele din Drumul Taberei: ,,În 3 ani, aici va fi stația ta de metrou”…
The end.
Te-ar mai putea interesa și: