ARHIVA B365

Oprescu vrea un tunel subteran care să facă legătura între Splai şi Autostrada A1

”Peste 300 de milioane de RON ne vor costa exproprierile pentru această lucrare. De asta am rugat proiectantul să ia în considerare construirea unui tunel subteran de 3-4 kilometri, în aşa fel încât să nu mai fim nevoiţi să apelăm la exproprieri. De acum trebuie să trecem la tuneluri subterane pentru că nu mai avem bani pentru exproprieri’‘, a declarat primarul general Sorin Oprescu, aflat în vizită pe şantierul lucrării Penetraţia Splaiul Independenţei – Ciurel – Autostrada Bucureşti-Piteşti.

Suprafaţa de teren expropriabil pentru această lucrare este de 400.800 metri pătraţi, dintre care doar jumătate se află pe teritoriul municipiului Bucureşti.

Noua lucrare constă în realizarea unui sistem rutier de tip ”drum expres” care va conecta Splaiul Independenţei cu autostrada A1, ca alternativă la bulevardul Iuliu Maniu. Întreaga lucrare va avea 8,3 kilometri şi va fi prevăzută cu câte trei benzi pe fiecare sens de mers, iar în anumite zone, de o parte şi de alta a drumului vor fi realizate străzi colectoare a traficului zonal.

De asemenea, în cadrul proiectului sunt prevăzute mai multe noduri rutiere denivelate la intersecţiile Șoseaua Virtuşii-Splaiul Independenţei, penetraţia A1-Uverturii şi în zona pasajului CFR de la Ciorogârla.

În prezent, constructorii lucrează la realizarea nodului Splaiul Independenţei-Virtuţii care constă în realizarea unui pod hobanat (după modelul celui de pe Pasajul Basarab) peste râul Dâmboviţa şi a unui pod cu tabliere din beton armat, inclusiv a bretelelor de racordare cu cele două străzi.

Întreaga lucrarea are un termen de execuţie de 35 de luni, urmând a fi terminată la sfârşitul anului 2013. Costul total este de 579 milioane de lei (137 milioane euro).


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button