ȘTIRI

CGMB a aprobat: Expropriaţi de primăria Capitalei, transformaţi în milionari în euro

Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu face legătura între cartierele Vitan şi Dristor. Lucrările la proiect au început în martie 2010 şi ar fi trebuit încheiate în toamna acestui an. Lucrarea s-a blocat însă în urmă cu mai multe luni, după ce se finalizase doar 20% din proiect. Blocajul a apărut întrucât Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 30,9 milioane lei (7 milioane euro).

Proiectul de hotărâre privind exproprierile pentru această lucrare va fi supus din nou votului CGMB în şedinţa din 30 august, iar de această dată, cu un consiliu majoritar USL şi favorabil primarului general, există şanse mari ca lista terenurilor ce urmează a fi expropriate, dar şi sumele pe care le vor primi proprietarii acestora să fie aprobate. 

Conform proiectului, Primăria Capitalei va expropria 29.327 metri pătraţi de terenuri şi construcţii cu o suprafaţă de 1082,30 metri pătraţi. În total, 56 de proprietari vor primi 7 milioane euro. 

Cea mai mare sumă o va primi SC AC Investiţii SRL, respectiv 1,8 milioane euro. Societatea comercială va ceda Primăriei Capitalei terenuri în suprafaţă totală de 5.316 metri pătraţi pentru finalizarea Străpungerii Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu. 

peste un milion de euro va primi şi SC Hofigal SA. Primăria Capitalei va expropria terenuri cu o suprafaţă totală de 2.310 metri pătraţi şi trei corpuri de clădire de 923 metri pătraţi, aflate în proprietatea societăţii comerciale menţionate. În schimb, SC Hofigal SRL va primi 1,5 milioane euro. 

La capitolul persoane fizice, cea mai mare despăgubire în valoare de 554.000 euro va fi primită de Anăstăsescu Nicolae şi Ovidiu, în schimbul unui teren de 7.496 metri pătraţi. VEZI LISTA integrală cu terenurile expropriate şi sumele primite în schimbul acestora.

Iniţial, municipalitatea voia să ofere despăgubiri de 48 de milioane de euro pentru 110.000 de metri pătraţi pe care se află terenuri şi case ale unui număr de 726 de proprietari, însă suma a fost considerată, în final, ca fiind prea mare.

Proiectul prevede şi construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa la intersecţia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.

Lucrarea nu va fi terminată mai devreme de doi ani

Proiectul Străpungerii Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu va rămâne blocat atâta timp cât exproprierile nu vor fi aprobate de consilierii generali.

„Lucrările vor demara imediat ce CGMB va aproba fonduri pentru acest proiect. Durata nu poate fi calculată decât în momentul în care vor demara lucrările. Costul total va fi stabilit după definitivarea culoarului de expropriere”, au precizat reprezentanţii municipalităţii.

Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu nu va fi însă terminată mai devreme de doi ani. Astfel, lucrarea are un termen de finalizare de 30 de luni. În condiţiile în care acum este realizată doar în proporţie de 20%, lucrarea mai are nevoie de alte 24 de luni pentru a fi terminată.

Prin urmare, chiar dacă proiectul va fi aprobat în şedinţa din 30 august, bucureştenii vor putea circula pe Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu abia din august 2014.

Costul estimat: 18 milioane euro pe kilometru

Indicatorii tehnico-economici pentru Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu au fost aprobaţi încă din februarie 2006. Potrivit hotărârii CGMB de atunci, lucrarea ar fi costat 118 milioane lei (27 milioane euro). Câteva luni mai târziu, costul a fost majorat cu 60%. Astfel, potrivit Hotărârii 268 din noiembrie 2006, valoarea totală a lucrării ajunge la 193 milioane lei (44 milioane euro).

Contractul pentru execuţia lucrării (construcţie şi montaj) a fost atribuit pentru 93 milioane lei (22 milioane euro). La aceste costuri se mai adaugă cele pentru proiectare, consultanţă şi asistenţă tehnică şi exproprierile. Potrivit indicatorilor tehnico-economici lungimea lucrării va fi de 2,458 kilometri.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button