Traficul infernal din București este cauzat și de avalanșa imobiliară nocivă, spune Nicușor Dan. Marți, primarul Capitalei a susținut o conferință de presă la șantierul din strada Intrarea Gherghiței din Sectorul 2, unde a vorbit despre urbanismul nociv.
Mai apoi, a revenit cu explicații și exemple și a spus că, în Pipera, deja a fost epuizat potențialul de energie electrică:
Pentru ca investițiile aceluiași dezvoltator din zona Pipera să poată să fie făcute este nevoie ca operatorul de energie să aducă energia electrică de la 7 kilometri, pe Calea Dorobanți. Și de acolo, din Pipera, încă 3 kilometri până aici.
Deși Nicușor Dan îl invitase și pe premierul Marcel Ciolacu pe șantier, acesta nu a venit. Invitația primarului Capitalei a fost făcută în contextul în care premierul a anunțat că vrea să se întâlnească cu Nicușor Dan, primarii de sector și mai mulți miniștri, astfel încât să găsească cele mai bune soluții pentru traficul infernal din oraș.
Premierul Marcel Ciolacu nu a venit astăzi la șantierul din strada Intrarea Gherghiței nr.8, din sectorul 2.
Scopul invitației era de a-i arăta la fața locului un exemplu de urbanism nociv din cauza căruia am ajuns să avem un trafic atât de aglomerat.
În prezent, pe Intrarea Gherghiței se construiește un complex imobiliar uriaș care va avea, dacă instanța nu o să oprească construcția, peste 2.000 de apartamente, care înseamnă 5.000 de oameni, adică mai mult decât locuitorii orașului Predeal. Toți oamenii care vor locui aici vor ieși pe două străduțe de 6 metri lățime.
Traficul din București este generat de sute de astfel de investiții. Și exemple de genul acesta sunt multe, cum ar fi zona Pipera, care și-a epuizat potențialul de energie electrică. Pentru ca investițiile aceluiași dezvoltator din zona Pipera să poată să fie făcute este nevoie ca operatorul de energie să aducă energia electrică de la 7 kilometri, pe Calea Dorobanți. Și de acolo, din Pipera, încă 3 kilometri până aici, explică Nicușor Dan într-o postare pe Facebook.
Astfel, ca aceste noi locuințe să poată fi folosite șoseaua din București trebuie spartă pe o distanță de 10 km, iar traficul rutier este afectat semnificativ.
Totodată, această dezvoltare de 2.100 de apartamente are o autorizaţie de construire emisă de primarul Sectorului 2 în anul 2023, care se bazează pe PUZ Sector 2. În momentul în care a fost emisă autorizația de construire, PUZ-ul Sectorului 2 era suspendat.
Emiterea unui act individual în baza unui act normativ care este suspendat nu produce efecte juridice. Deci nelegalitatea autorizației decurge din nelegalitatea PUZ-ului sectorului 2, explică Primarul General al Capitalei.
Nicușor Dan spune că, din respect pentru bucureșteni, a participat la ședința de la Guvern, însă adevărata problemă rămâne ilegalitatea în care se dezvoltă urbanistic acest oraș.