Explicaţia Metrorex: de ce foloseşte aceeaşi „voce de la metrou”, deşi a dat compania în judecată

de:
08 aug. 2014
3 Afișari
Explicaţia Metrorex: de ce foloseşte aceeaşi

Reprezentanţii Metrorex au transmis, printr-un comunicat de presă, că au ales folosirea aceloraşi înregistrări „deoarece s-a dorit aceasta continuitate tocmai pentru a asigura confortul calatorilor obisnuiti cu un anumit mod de a primi informatia în trenul de metrou”. Conform companiei, a fost utilizat acelaşi text însă vocea nu aparţine actriţei Isabela Neamtu.

COMUNICATUL METROREX:

„Pentru a asigura publicului calator o cat mai corecta si eleganta informare in toate trenurile de metrou, pentru a ridica continuu nivelul serviciilor oferite de societate la standarde europene, specialistii societatii au cautat – pentru sistemul de informare a pasagerilor, instalat in trenurile de tip BM3 – CAF – sa foloseasca aceleasi secvente audio-vizuale ca si la celelalte trenuri de constructie noua aflate in circulatie, respectiv trenurile tip BM2 – Bombardier.

S-a dorit aceasta continuitate tocmai pentru a asigura confortul calatorilor obisnuiti cu un anumit mod de a primi informatia in trenul de metrou. Din acest considerent s-au utilizat aceleasi anunturi inregistrate, precum si acelasi text, folosite la trenurile de tip BM2 – Bombardier. Prin urmare, vocea utilizata in anunturile audio din trenurile BM3 – CAF este aceeasi cu cea din trenurile Bombardier. Vocea insa nu apartine doamnei Isabela Neamtu, persoana la care se face referire in relatarile presei.

Anunturile efectuate in trenurile de metrou au fost obtinute de catre Metrorex in cadrul unui contract pe care acesta l-a avut incheiat cu SC Metroul SA Bucuresti, societate care s-a ocupat de achizitia mesajelor inregistrate si predate Metrorex sub forma electronica. Metrorex nu are si nu a avut incheiat un contract cu persoana a carei voce face anunturile din trenurile de metrou. Odata cu efectuarea inregistrarilor si semnarea contractului intre studioul de inregistrari si persoana care a citit anunturile, aceasta din urma a cedat drepturile de autor si de utilizare catre studio, vocea devenind „industriala”, respectiv fara identitate.

Mesajul pe care dorim sa il reiteram publicului prin intermediul presei referitor la acest subiect este acela ca intregul sistem de informare a pasagerilor in trenurile si in statiile de metrou este proiectat si realizat cu scopul de a facilita deplasarea calatorilor si de a le asigura astfel un transport rapid, confortabil si sigur”.

Cookies