ARHIVA B365

EXCLUSIV: Primarul Oprescu, dat în judecată de OPTAR, pentru că a interzis un marș al bicicliștilor

Pe 19 septembrie, de la ora 14.30, va avea loc al şaptelea marş al bicicliştilor „Oraș pentru oameni”, organizat de Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR). Primăria Generală nu a aprobat însă manifestarea, deşi a fost notificată încă din iulie 2013.

După cum a declarat preşedintele OPTAR pentru B365.ro, Primăria Capitalei a încălcat legea, încheind protocoale cu alți organizatori de adunări publice, pentru aceleași date și pe acelelași traseu precizat în declarația prealabilă.

Reprezentanții OPTAR spun că au aflat despre aceste protocoale de la membrii Comisiei pentru Adunări Publice, cu care s-au întâlnit la 20 și 21 aprilie 2015.

Ei povestesc că atât membrii comisiei, cât și reprezentantul Primarului General, consilierul personal Solomon Wigler, au promis, pe 21 aprilie, că vor remedia greșeala, dar acest lucru nu s-a întâmplat. OPTAR a primit în schimb un document din partea Primăriei, în care se invocă o rezoluție a Primarului Sorin Oprescu, prin care se dorește interzicerea protestului.

„Din acest motiv , Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), asistată de Asociația Pentru Apărarea Drepturilor Omului în România – Comitetul Helsinki (APADOR-CH), a chemat în judecată Primăria Municipiului București, prin Primarul General, pentru a soluționa notificarea protestului din 19 septembrie 2015, depusă la primărie încă din 08.07.2013.”, completează reprezentanţii OPTAR.

Cererea de chemare în judecată pe numele Primăriei Municipiului București, prin Primarul General, a fost depusă la tribunal pe 30 iunie 2015.

„OPTAR a respectat toate obligațiile legale privind declararea prealabilă a adunării publice, în termenele prevăzute de lege, în schimb municipalitatea nu și-a respectat îndatoririle. Conform legii, este interzisă desfășurarea simultană a două sau mai multe adunări publice distincte, în același loc sau pe aceleași trasee, indiferent de caracterul acestora.  De aceea considerăm că, intenționat sau nu, Comisia pentru adunări publice a încălcat legea atunci când a semnat protocoale pentru noi manifestări, pe un traseu declarat în prealabil de alți organizatori.”, adaugă reprezentanţii OPTAR.

Aceştia susţin că Administrația ignoră astfel problemele cetățenilor şi depune eforturi pentru a-i determina pe organizatori să renunțe să iasă în stradă ca să-și facă cunoscute aceste probleme.

Conform notificării depuse de OPTAR la Primăria Municipiului București pe 8 iulie 2013, la marşul din septembrie 2015 urmează să participe circa 40 000 de persoane.

Traseele de acces spre locul adunării, precum și cele de dispersare vor fi:

Adunarea participanților va fi la ora 14:30 în parcul Herăstrău, intrarea Charles de Gaulle. Plecarea în marș va fi la ora 15:30 pe traseul Bdul Mareșal Constantin Prezan – Arcul de Triumf – Șos Pavel Dimitrievici Kiseleff – Pța Victoriei – Șos Nicolae Titulescu – Pasajul Basarab – Șos Grozăvești – Întoarcere la Intrarea Grozăvești – Șos Grozăvești – Pasajul Basarab – Șos Nicolae Titulescu – Pța Victoriei – Calea Victoriei – Bdul Regina Elisabeta – Bdul Schitu Măgureanu – Pod Izvor – Splaiul Independenței – Bdul Libertății – Bdul Națiunile Unite – Strada Izvor – Calea 13 Sepembrie – Bdul Libertății – Bdul Unirii – Bdul Dimitrie Cantemir – Parcul Tineretului

Protestul este organizat pentru a atrage atenţia faţă de neaplicarea măsurilor de siguranță rutieră, încurajarea transportului motorizat în timp ce orașul este cea mai poluată capitală europeană, lipsa unei viziuni a administrației orașului pentru creșterea calității vieții, menținerea în funcții a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepția ilegală a pistelor pentru biciclete şi neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

♦♦♦

OPTAR (Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România) este o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetăţeni, indiferent cum aleg să se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button