Lucrările de la linia 5 stau pe loc, dar Primăria se laudă că banii circulă. Am cerut un punct de vedere de la reprezentanții Primăriei Municipiului București (PMB) și ni s-au dat asigurări că există buget suficient pentru ca lucrările la șinele de tramvai să fie duse la bun sfârșit. Nu se știe însă și când.
Referitor la situația șantierului de reabilitare a căii de rulare a tramvaiului liniei 5, facem următoarele precizări:
Primăria Municipiului București are bugetul necesar pentru finalizarea lucrărilor.
Primarul General discută zilele acestea cu consilierii generali despre proiectul de rectificare bugetară care va fi pus pe ordinea de zi în următoarea ședință de Consiliu.
Ulterior aprobării, facturile restante vor fi achitate antreprenorului, ne-au spus reprezentanții PMB.
După ce lucrările au fost puse pe hold, ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a venit cu o explicație pe Facebook. Șeful Energiei spune că Primăria nu și-a plătit facturile către firma care execută lucrările.
Lucrările la linia 5 s-au blocat pentru că Primăria Generală nu a mai făcut plățile necesare. […] Demarate în plină campanie electorală, aceste lucrări trebuie duse de urgență la bun sfârșit, a scris Sebastian Burduja.
Ministrul Energiei și viceprimarul Bucureștiului, Stelian Bujduveanu, au cerut întrunirea de urgență a Consiliului General al Municipiului București (CGMB). Cei doi cer găsirea cât mai rapidă a unei soluții, pentru ca traficul din zona Aviației să nu mai fie un coșmar pentru bucureșteni.
Încă de ieri, pe șantier au apărut mai multe afișe pe care stă scris ,,Sistare lucrări – lipsă finanțare”. Patronul firmei Mari Vila, una dintre companiile care se ocupă de reabilitarea liniei 5, a anunțat că nu se va relua lucrul pe șantier în următoarele două săptămâni. Totul, din cauza datoriilor pe care le-a acumulat Primăria Bucureștiului.
Mari-Vila, în toată țara pe unde a lucrat, niciodată nu a depășit timpul de execuție și nici termenele din licitație. Efectiv acum am de plătit la austrieci, la polonezi șina, am de plătit la furnizorii din România amortizoarele. Eu am plătit cât am avut bani, dar nu pot să susțin atât de mult, a declarat Marin Mandrila, patronul companiei, pentru G4media.
În urmă cu trei săptămâni, primarul Nicușor Dan se lăuda că lucrările de la Linia 5 ajunseseră la jumătate. Ba mai mult, era încrezător că proiectul va fi finalizat înainte de termenul limită stabilit în contract.
Constructorul susține că a notificat Municipalitatea cu 2-3 zile înainte de a întrerupe munca. Potrivit surselor Newsweek, patronul Mari Vila ar fi efectuat deja lucrări de peste 41 de milioane de lei. De la Primăria Capitalei ar fi văzut, însă, doar șase milioane și jumătate de lei.
Te-ar mai putea interesa și: