Marius Coaje, șeful lucrărilor de reabilitare de la Pasajul Unirii, a declarat că, înainte ca Primăria Sectorului 4 să închidă pasajul pentru lucrări, limita de gabarit era tot cu restricția de 3,5 m, doar că poarta era mai mare ca înălțime.
”Am modificat doar dimensiunea limitei de gabarit pentru că, înainte, vehiculele mari, TIR-urile, se blocau în interiorul pasajului și distrugeau plafonul. Restricția era tot de 3,5, dar limitatorul era mai înalt”, a spus șeful de proiect din Primăria Sectorului 4 Marius Coaje, care a povestit pentru B365 că în timpul lucrărilor de reabilitare s-au găsit urme de zgârieturi și părți distruse din plafon.
Acum, după reabilitare, plafonul conține sistemul de iluminare, iar în plus au fost montate ventilatoarele de capacitate mare pentru eliminarea noxelor. Însă potrivit șefului de proiect, înălțimea pasajului a fost dintotdeauna aceeași.
Întrebat de ce în alte capitale europene se poate circula cu autocare/celebrele double decker-urile de la Londra, acesta a explicat că înălțimea redusă a pasajului se datorează casetei de dedesubt, pe unde curge Dâmbovița, iar constructorul nu putea să meargă mai mult în subteran.
În decurs de câteva zile, trei vehicule mari, două autocare și un TIR, au rămas blocate în poarta care limitează accesul în pasaj odată cu redeschiderea Pasajului Unirii din 5 septembrie, după lucrări de reabilitare care au durat 2 luni și jumătate.
Redăm declarațiile șefului proiectului de reabilitare de la Pasajul Unirii:
– Limita de gabarit era și înainte de începerea lucrărilor, după cum a anunțat primarul sectorului 4 Daniel Băluță, însă ce este nou acum la Pasajul Unirii față de momentul anterior, de ce nu se blocau TIR-urile și înainte?
– Poarta de intrare este în același loc, doar că este mai mică ca înainte, însă restricția este aceeași?
– Ce ar trebui făcut pentru a-i avertiza pe șoferi din timp? Ar trebui montate și alte indicatoare?
-Când ajung în dreptul porții șoferii mai au posibilitatea să evite să facă dreapta?
– De ce alte pasaje permit accesul vehiculelor înalte și cel din centrul Capitalei nu?
– Pentru că au existat întrebări despre ce lucrări s-au făcut la Pasaj, ne puteți lămuri, au fost lucrări de consolidare sau exprimarea corectă este de punere în siguranță?
– Sunteți mulțumit de rezultatul lucrărilor?
Pasajul Unirii din Sectorul 4 al Capitalei a fost blocat joi dimineață din cauza unui TIR care a acroșat limitatorul de înălțime maximă admisă. Traficul a fost blocat pe sensul dinspre Tineretului spre Universitate, circulația rutieră fiind redeschisă după aproximativ două ore.
Îți mai recomandăm și: