EXAMEN TITULARIZARE 2014: Luni, 21 iulie, proba scrisă la TITULARIZARE 2014 -SUBIECTE ȘI BAREM

de:
21 iul. 2014
8 Afișari
EXAMEN TITULARIZARE 2014: Luni, 21 iulie, proba scrisă la TITULARIZARE 2014 -SUBIECTE ȘI BAREM

EXAMEN TITULARIZARE 2014: BAREM DE CORECTARE LA LIMBA ENGLEZĂ, TITULARIZARE

luni, 21 iulie 2014, are loc proba scrisă a examenului de TITULARIZARE 2014. 

SUBIECTE TITULARIZARE LA LIMBA ROMÂNĂ ÎN UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR

BAREM LIMBA ROMÂNĂ 

TITULARIZARE 2014: SUBIECTE TITULARIZARE 2014 MATEMATICĂ. Pentru examenul de TITULARIZARE, la MATEMATICĂ a fost extrasă varianta 3.

CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE
VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR
21 iulie 2014
Probă scrisă
Matematică
Varianta 3
· Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu.
· Timpul de lucru efectiv este de 4 ore.
SUBIECTUL I (45 de puncte)
Următoarea secvenţă face parte din programa şcolară de matematică pentru clasa a V-a.
Competențe generale
1. Identificarea unor date și relații matematice și corelarea lor în funcție de contextul în care au fost
definite
2. Prelucrarea datelor de tip cantitativ, calitativ, structural, contextual cuprinse în enunțuri
matematice
3. Utilizarea algoritmilor și a conceptelor matematice pentru caracterizarea locală sau globală a unei
situații concrete
4. Exprimarea caracteristicilor matematice cantitative sau calitative ale unei situații concrete și a
algoritmilor de prelucrare a acestora
5. Analiza și interpretarea caracteristicilor matematice ale unei situații-problemă
6. Modelarea matematică a unor contexte problematice variate, prin integrarea cunoștințelor din
diferite domenii
Competenţe specifice Conţinuturi
1. Identificarea în limbajul cotidian sau în enunţuri
matematice a unor noţiuni specifice teoriei
mulţimilor
2. Evidenţierea, prin exemple, a relaţiilor de
apartenenţă sau de incluziune
3. Selectarea şi utilizarea unor modalităţi adecvate de
reprezentare a mulţimilor şi a operaţiilor cu mulţimi
4. Exprimarea în limbaj matematic a unor situaţii
concrete ce se pot descrie utilizând mulţimile
5. Interpretarea unor contexte uzuale şi/sau matematice
utilizând limbajul mulţimilor
6. Transpunerea unei situaţii-problemă în limbaj
matematic utilizând mulţimi, relaţii şi operaţii cu
mulţimi
Mulţimi
· Mulţimi: descriere şi notaţii; element,
relaţia dintre element şi mulţime (relaţia de
apartenenţă)
· Relaţia între două mulţimi (relaţia de
incluziune); submulţime
· Mulţimile ℕ şi ℕ*
· Operaţii cu mulţimi: intersecţie, reuniune,
diferenţă
· Exemple de mulţimi finite; exemple de
mulţimi infinite
(Programa şcolară de matematică, OMECI nr. 5097/09.09.2009)
Pentru o activitate didactică desfăşurată în vederea formării/dezvoltării unor competenţe specifice precizate
în secvenţa de programă de mai sus:
– explicați relaţia dintre competențele generale ale disciplinei și competențele specifice din secvența
dată;
– menţionați două metode de învăţare care susțin centrarea pe elev a demersului didactic şi
argumentați alegerea acestora din perspectiva adecvării fiecărei metode la elemente componente ale
secvenţei date;
– exemplificați modul în care fiecare dintre metodele de învăţare menţionate favorizează
formarea/dezvoltarea unor competenţe specifice din secvenţa dată;
– precizați două mijloace de învăţământ pe care le puteţi utiliza pe parcursul desfăşurării activităţii
didactice şi argumentați alegerea acestora;
– menționați un instrument interactiv – soft sau platformă educațională – pe care îl puteți utiliza pe
parcursul desfăşurării activităţii didactice şi argumentați alegerea lui.
Notă. Se punctează şi corectitudinea ştiinţifică a informaţiei de specialitate utilizate în cadrul
rezolvării cerinței.
Ministerul Educaţiei Naţionale
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
Probă scrisă la matematică Varianta 3
Pagina 2 din 2
SUBIECTUL al II-lea (45 de puncte)
Următoarea secvenţă face parte din programa şcolară de matematică pentru clasa a IX-a (2 ore).
Competenţe specifice Conţinuturi
1. Identificarea elementelor necesare pentru
calcularea unor lungimi de segmente şi a unor
măsuri de unghiuri
2. Utilizarea unor tabele şi formule pentru calcule în
trigonometrie şi în geometrie
3. Aplicarea teoremelor şi formulelor pentru
determinarea unor măsuri (de lungimi sau de
unghiuri)
4. Transpunerea într-un limbaj specific trigonometriei
şi geometriei a unor probleme practice
5. Utilizarea unor elemente de trigonometrie în
rezolvarea triunghiului dreptunghic/oarecare
6. Analizarea şi interpretarea rezultatelor obţinute prin
rezolvarea unor probleme practice
Aplicaţii ale trigonometriei în geometrie
· Rezolvarea triunghiului dreptunghic
· Formulele (fără demonstraţie):
cos(180 – x) = -cos x , sin(180 – x) = sin x
· Modalităţi de calcul a lungimii unui
segment şi a măsurii unui unghi: teorema
sinusurilor şi teorema cosinusului
(Programa şcolară de matematică, OMECI nr. 5099/09.09.2009)
1. Elaborați patru itemi: trei itemi obiectivi (un item de tip alegere duală, un item de tip alegere multiplă, un
item de tip pereche) și un item subiectiv (de tip rezolvare de probleme) ca parte componentă a unui test prin
care se evaluează formarea/dezvoltarea a patru competenţe specifice precizate în secvenţa dată din programa
şcolară de matematică pentru clasa a IX-a.
30 de puncte
Notă. Se punctează corectitudinea proiectării itemilor, elaborarea răspunsului aşteptat (barem de
evaluare) şi corectitudinea ştiinţifică a informaţiei de specialitate.
2. Menţionaţi o metodă alternativă de evaluare a formării/dezvoltării unor competențe specifice precizate în
secvența dată din programa şcolară de matematică pentru clasa a IX-a și prezentați un avantaj și un
dezavantaj al utilizării acestei metode alternative de evaluare în comparație cu metodele tradiționale de
evaluare.
15 puncte

TITULARIZARE 2014: SUBIECTE TITULARIZARE 2014 MATEMATICĂ

TITULARIZARE 2014. BAREM DE CORECTARE TITULARIZARE 2014 LA MATEMATICĂ

CONCURSUL DE OCUPARE A POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR DECLARATE
VACANTE/REZERVATE ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR
Probă scrisă
Matematică
BAREM DE EVALUARE ȘI DE NOTARE
Varianta 3
· Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor, în limita punctajului maxim corespunzător.
· Nu se acordă fracţiuni de punct, dar se pot acorda punctaje intermediare pentru rezolvări parţiale, în limitele
punctajului indicat în barem.
· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obţinut
pentru lucrare.
SUBIECTUL I (45 de puncte)
– explicarea relaţiei dintre competențele generale ale disciplinei și competenţele specifice din secvența
dată 6 puncte
– câte 3 puncte pentru menţionarea fiecărei metode de învăţare care susține centrarea pe elev a demersului
didactic 3px2=6 puncte
– câte 3 puncte pentru argumentarea alegerii fiecărei metode de învățare din perspectiva adecvării acesteia
la elemente componente ale secvenţei date 3px2=6 puncte
– câte 3 puncte pentru exemplificarea modului în care fiecare dintre metodele de învăţare menţionate
favorizează formarea/dezvoltarea unor competenţe specifice din secvenţa dată 3px2=6 puncte
– câte 3 puncte pentru precizarea fiecăruia dintre cele două mijloace de învăţământ care pot fi utilizate pe
parcursul desfăşurării activităţii didactice 3px2=6 puncte
– câte 3 puncte pentru argumentarea alegerii fiecăruia dintre mijloacele de învăţământ precizate
3px2=6 puncte
– menționarea unui instrument interactiv – soft sau platformă educațională – care poate fi utilizat pe
parcursul desfăşurării activităţii didactice 3 puncte
– argumentarea alegerii instrumentului interactiv menționat 3 puncte
– corectitudinea ştiinţifică a informaţiei de specialitate 3 puncte
SUBIECTUL al II-lea (45 de puncte)
1.
– câte 3 puncte pentru corectitudinea proiectării fiecărui tip de item 3px4=12 puncte
– câte 3 puncte pentru elaborarea răspunsului așteptat (barem de evaluare) pentru fiecare item
3px4=12 puncte
– corectitudinea ştiinţifică a informaţiei de specialitate 6 puncte
2.
– menţionarea unei metode alternative de evaluare a formării/dezvoltării unor competențe specifice
precizate în secvența dată din programa școlară 5 puncte
– prezentarea unui avantaj al utilizării metodei alternative de evaluare menţionată în comparație cu
metodele tradiționale de evaluare 5 puncte
– prezentarea unui dezavantaj al utilizării metodei alternative de evaluare menţionată în comparație cu
metodele tradiționale de evaluare 5 puncte

TITULARIZARE 2014: BAREM DE CORECTARE TITULARIZARE 2014 MATEMATICĂ


CELELALTE SUBIECTE ȘI BAREME DE CORECTARE LE GĂSIȚI AICI

Concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar presupune susţinerea unei probe practice sau inspecţii speciale la clasă şi a unei probe scrise din didactica specialităţii.

Pentru susţinerea probei scrise, candidaţii vor fi prezenţi în sala de concurs, cel mai devreme la ora 8.00 şi cel mai târziu la ora 9.00, înainte de comunicarea subiectelor. După primirea subiectelor de concurs de către candidaţi, durata de redactare a lucrărilor este de 4 (patru) ore, timp ce poate fi depăşit cu 1-2 ore doar în cazul candidaţilor cu deficienţe vizuale grave.

TITULARIZARE 2014. SUBIECTE ȘI BAREM DE CORECTARE. Subiectele, traducerea acestora în limbile minorităţilor naţionale şi baremele de evaluare pentru cele 149 de discipline de concurs sunt asigurate de Centrul National de Evaluare şi Examinare şi vor fi publicate, după susţinerea probei scrise, pe http://subiecte2014.ro.

Contestaţiile la proba scrisă se depun la sediile inspectoratelor şcolare în zilele de 25.07.2014, până la ora 21:00 şi 26.08.2014, până la ora 15:00.

TITULARIZARE 2014.  Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 7 (şapte) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială la clasă în profilul postului. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Repartizarea candidaţilor pentru angajare pe perioadă nedeterminată se realizează în şedinţe publice organizate de centrele de concurs în zilele de 31 iulie şi 1 august 2014. Repartizarea candidaţilor pentru angajare pe perioadă determinată se realizează în şedinţe publice organizate de centrele de concurs în perioada 4-5 august 2014.

TITULARIZARE 2014. SUBIECTE ȘI BAREM DE CORECTARE. Profesorii care au obţinut cel puţin media 5 la inspecţiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2014, au avut posibilitatea de a folosi acest rezultat şi în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea 2014.

TITULARIZARE 2014.  Toate actele normative care reglementează organizarea şi desfăşurarea concursului, precum şi programele specifice pentru concurs pot fi consultate pe site-ul http://titularizare.edu.ro.

TITULARIZARE 2014, MODELE DE SUBIECTE ŞI BAREM LA MATEMATICĂ: Modelele de subiecte şi baremul aferent pentru examenul de TITULARIZARE 2014 au fost publicate de catre Ministerul Educatiei, pe site-ul propriu. Potrivit informaţiilor postate pe site-ul Ministerului Educaţiei, subiectele din cadrul probei scrise la TITULARIZARE, care a fost sustinuta in data de 30 iulie 2013, constituie modele de subiecte pentru anul 2014.

TITULARIZARE 2014, MODELE DE SUBIECTE SI BAREM LA MATEMATICĂ: Mai jos găsiți modele de Subiecte pentru examenul de TITULARIZARE la MATEMATICĂ:

MODELE DE SUBIECTE LA MATEMATICĂ LA TITULARIZARE 2014

BAREM LA MATEMATICĂ LA TITULARIZARE 2014

TITULARIZARE 2014, CALENDAR TITULARIZARE: Lista finală a posturilor vacante va fi publicată la unităţile şcolare şi la inspectorat în data de 5 mai 2014, potrivit didactic.ro.

Probele practice/orale şi inspecţiile speciale la clasă se vor desfăşura în perioada 26 mai – 27 iunie 2014.

Proba scrisă se va organiza în data de 21 iulie 2014.

Iată calendarul complet:

Ocuparea prin concurs a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs, a centrelor de concurs și a graficului de desfășurare a probelor la unitățile de învățământ și la inspectoratele școlare;
Termen: 5 mai 2014

înregistrarea cererilor de înscriere a candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2014, la secretariatul unității de învățământ/centrului care organizează concurs;
Perioada: 6-16 mai 2014

verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia de organizare și desfășurare a concursului și consilierul juridic al inspectoratului școlar;
Perioada: 19-21 mai 2014

validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare atrage după sine anularea înscrierii la concurs;
Perioadele: 21-23 mai 2014; 14-16 iulie pentru absolvenții promoției 2014

afișarea listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor la clasă;
Termen: 26 mai 2014

organizarea și desfășurarea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă;
Perioada: 26 mai-27 iunie 2014

desfășurarea probei scrise;
Termen: 21 iulie 2014

afișarea rezultatelor;
Termen: 25 iulie 2014

înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare;
Perioada: 25-26 iulie 2014

rezolvarea contestațiilor;
Perioada: 28-29 iulie 2014

afișarea rezultatelor finale.
Termen: 30 iulie 2014

Etapa I de repartizare – repartizarea în ședință publică, la nivel de centru de concurs/unitate de învățământ, a candidaților care au obținut cel puțin media de repartizare 7,00 (șapte) la concursul din sesiunea 2014, conform art. 58 alin. (9) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor, pe posturile didactice/catedrele vacante publicate în vederea angajării pe perioada nedeterminată:

a) repartizarea în ședință publică, la nivelul centrului de concurs/unitate de învățământ, a candidaților care au obținut cel puțin media 7,00 (șapte), conform art. 58 alin. (9) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor, pe posturile didactice/catedrele vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată;

Termen: 31 iulie 2014

b) repartizarea, în ședință publică, a candidaților cu media de repartizare minimum 7 (șapte), conform art. 58 alin. (9) din Metodologie, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul centrelor de concurs în care au susținut atât proba practică sau inspecția specială la clasă în profilul postului, cât și proba scrisă sau în alte centre de concurs în care au susținut proba practică sau inspecția specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor;

Termen: 1 august 2014

Cookies