Evoluţia tramvaielor din Bucureşti: de la tramvaiele cu cai la tramvaiele ITB-ului

de:
17 feb. 2015
1 Afișari
Evoluţia tramvaielor din Bucureşti: de la tramvaiele cu cai la tramvaiele ITB-ului

În 1871 se pun bazele transportului public în Bucureşti când s-a înfiinţat Societatea Română de Tramvaiuri. Atunci, tramvaiele erau trase de cai. Însă, după numai trei ani, în Capitală îşi fac apariţia şi primele tramvaie electrice care circulau între Piaţa Obor şi cartierul Cotroceni.

Cu doar opt ani înainte de începerea celui de Al Doilea Război Mondial, Societatea Română de Tramvaiuri devine Societatea Comunală pentru construcțiunea și exploatarea tramvaielor în București şi obține exclusivitatea transportului în comun cu tramvaie și autobuze pentru București și 12 comune din împrejurimile Capitalei.

După război, numele societății este schimbat în Întreprinderea de Transport București și în anul 1949 se înființează prima linie de troleibuz pe traseul Piața Victoriei – Hipodrom. În anii ’70, ITB-ul, aşa cum era cunoscut în perioada comunistă, ajunsese la maximul posibilităţilor de extindere şi avea aproape 350.000 de angajaţi şi peste 4.800 de vehicule.

Citeşte continuarea pe RomâniaLiberă.ro.

Cookies