EVALUAREA NAŢIONALĂ CLASA A II-A. EVALUARE CLASA A IV-A. EVALUARE CLASA A VI-A:Raport Min. Educaţiei

de:
02 dec. 2015
22 Afișari
EVALUAREA NAŢIONALĂ CLASA A II-A. EVALUARE CLASA A IV-A. EVALUARE CLASA A VI-A:Raport Min. Educaţiei

EVALUAREA NAŢIONALĂ CLASA A II-A. EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A IV-A. EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A VI-A. Rezultatele elevilor la Evaluările Naţionale de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a din anul şcolar 2014-2015 sunt uşor mai bune decât în anii precedenţi, a explicat pentru adevarul.ro secretarul de stat pe preuniversitar, Gabriel Ispas.

„Sunt câteva elemente care nu pot fi comparate, deci este dificil să măsurăm calitativ şi cantitativ din cauza schimbărilor care au loc în privinţa curriculumului. În momentul de faţă avem o uşoară creştere a nivelului elevilor, creştere care este sesizabilă încă de la nivelul anului 2011. În consecinţă, cred că vom avea rezultate mai bune la testele PISA. De asemenea, am vrea ca din luna ianuarie să publicăm şi un raport comparativ pe judeţe şi şcoli, să vedem cum a evoluat nivelul elevilor din şcoli. În ceea ce priveşte rezultatele comparative pe judeţe, se poate observa că acolo unde învăţământul este cel mai bine dezvoltat sunt şi cele mai bune rezultate (Bucureşti, Cluj, Iaşi)”, a explicat Ispas.

EVALUAREA NAŢIONALĂ CLASA A II-A. EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A IV-A. EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A VI-A. Elevii de clasa a II-a s-au descurcat destul de bine la testul de citire şi scriere în limba română. 78% dintre ei pot să redacteze corect un mesaj scurt şi 71% din ei scriu corect cuvintele, potrivit Raportului Evaluării Naţionale de la clasa a II-a. Însă, ei nu s-au descurcat la fel de bine şi la matematică unde au probleme la operaţia de scădere, mai arată raportul.

EVALUAREA NAŢIONALĂ CLASA A II-A. EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A IV-A. EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A VI-A. La Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, la Limba română, domeniul cognitiv evaluat a fost înţelegerea textului scris, respectiv a lecturilor selectate, în speţă două texte literare din literatura universală, adaptate după Marcus Pfister (,,Povestea Peştişorului-Curcubeu”) şi Arnaud Alméras (,,Patulcălător”). Raportul arată că 85,4% dintre elevi au ştiut să extragă corect informaţii din texte. Mai exact, 8 din 10 copii din mediulrural (80,3%) şi 9 elevi din 10 din mediul urban (89,7%) au dat răspunsuri corecte. Este cea mai bună performanţă într-un unui domeniu de conţinut de la această secţiune, din acest an, notează experţii care au evaluat răspunsurile elevilor.

Elevii de clasa a VI-a au susţinut teste de natură interdisciplinară. La limbă şi comunicare, testul a fost o combinaţie între limba română şi o limbă străină, majoritatea elevilor având ca opţiune limba engleză. Experţii spun că rezultatele din 2015 nu au suferit modificări majore faţă de rezultatele din 2014. Astfel, nivelul de înţelegere a textului suport este net superior nivelului de exprimare liberă, atât în privinţa limbii române, cât şi a limbii engleze.

EVALUAREA NAŢIONALĂ CLASA A II-A. EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A IV-A. EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A VI-A.Raportul arată că elevii întâmpină dificultăţi atunci când trebuie să se exprime în scris într-o limbă modernă, deoarece peste 35% dintre ei au dat alte răspunsuri sau nu au putut răspunde deloc. În medie, doar 35% dintre elevi au reuşit să dea un răspuns coerent, care demonstrează capacitatea acestora de a folosi informaţiile din texte în scop propriu.

EVALUAREA NAŢIONALĂ CLASA A II-A. EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A IV-A. EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A VI-A.

Cookies