SMART CITY

Evaluarea Naţională 2014. Miercuri are loc simularea la Matematică. Ce capitole nu intră la test

Simularea probei de Matematica din cadrul examenului de Evaluare Nationala 2014 va incepe la ora 9:00, cand se deschid plicurile sigilate cu subiectul multiplicat. Elevii trebuie sa fie in sala de clasa in intervalul 8:00-8:30, cand sunt distribuiti pe sali conform unei repartizari afisate pe usa fiecarei sali de clasa, scrie Hotnews.ro. 

Dupa ora 8:30, elevii de clasa a VIII-a care sustin simularea nu mai au dreptul sa paraseasca sala de examen pana la primirea subiectelor, si nu mai devreme de 10:30. Repartizarea elevilor in salile de concurs se face in ordine alfabetica, cate 1 elev in banca. Elevii vor fi supravegheati de 2 asistenti, de alta specialitate decat Matematica. „In cazul abaterilor, elevul poate fi sanctionat prin scaderea notei la purtare”, informeaza Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB).

Timpul pentru rezolvarea subiectelor este de 2 ore din momentul primirii subiectelor de catre fiecare elev. Rezultatele obtinute de elevi la simularile nationale nu se contesta. Notele nu se trec in catalog.

Corectarea lucrarilor se realizeaza in centre zonale organizate de inspectoratele scolare, constituite din profesori din localitatea in care s-a organizat centrul. Evaluarea lucrarilor scrise se face pe grupe de scoli, astfel incat profesorii de Matematica sa nu evalueze lucrarile propriilor elevi, se mai arata in Regulamentul Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB). Fiecare lucrare va fi evaluata de o echipa de 2 evaluatori, iar echipele de evaluatori vor fi stabilite prin tragere la sorti. In cazul inregistrarii unor diferente mai mari de 1 punct intre cei doi evaluatori, ei vor discuta, in prezenta presedintelui de comisie, modul de acordare a punctajelor si vor cadea de acord asupra notei finale.

Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti precizeaza ca fiecare scoala „va asigura functionarea sistemelor de supraveghere video in salile de concurs”, pentru fiecare zi de simulare. De asemenea, „se va asigura monitorizarea video in sala de multiplicare a subiectelor, sala comisiei (la preluarea si numerotarea lucrarilor, repartizarea lucrarilor catre evaluatori), salile organizate pentru evaluarea lucrarilor scrise”.

Evaluarea Nationala – Calendar Simulari

18 februarie 2014 Simulare – Limba si literatura romana – proba scrisa

19 februarie 2014 Simulare – Matematica – proba scrisa

20 februarie 2014 Simulare – Limba si literatura materna – proba scrisa

7 martie 2014 Afisarea rezultatelor

Continuturile pentru simulare si competentele de evaluat asociate acestora sunt cele prevazute in programa pentru Evaluarea Nationala pentru absolventii clasei a VIII-a. Pentru simulare sunt exceptate urmatoarele teme:

– din capitolul Calcul algebric – Rapoarte de numere reale reprezentate prin litere. Simplificare. Operatii cu rapoarte (adunare, scadere, inmultire, impartire, ridicare la putere cu exponent numar intreg)

– capitolul Functii

– din capitolul Ecuatii, inecuatii si sisteme de ecuatii: – Rezolvarea in RxR a sistemelor de ecuatii de forma:

– Probleme cu caracter aplicativ care se rezolva cu ajutorul sistemelor de ecuatii

– din capitolul Punctul, dreapta, planul, semiplanul, semidreapta, segmentul de dreapta, unghiul – calculul unor distante in interiorul corpurilor studiate din capitolul Corpuri geometrice. Paralelipipedul dreptunghic, cubul; prisma dreapta cu baza triunghi echilateral, patrat sau dreptunghi; piramida triunghiulara regulata, tetraedrul regulat, piramida patrulatera regulata: – desfasurari si – aria laterala, aria totala, volumul.

Scopul acestor testari la nivel national este „familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluari nationale, respectiv a unui examen de bacalaureat national si cu scopul de a optimiza rezultatele obtinute de catre elevii din invatamantul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale”, se arata in Ordinul privind organizarea si desfasurarea simularii evaluarii nationale pentru elevii clasei a VIII-a si a simularii probelor scrise ale examenului de bacalaureat national, in anul scolar 2013-2014.

Rezultatele obtinute de elevi sunt analizate la nivelul fiecarei scoli, prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral, in vederea adoptarii unor masuri pentru imbunatatirea performantelor scolare. Fiecare scoala analizeaza rezultatele pe care le obtin elevii sai si elaboreaza un raport pe care il transmite inspectoratului scolar, se arata in Procedura privind organizarea si desfasurarea simularii evaluarii nationale pentru elevii clasei a VIII-a si a simularii probelor scrise ale examenului de bacalaureat national, in anul scolar 2013-2014.

Documentul aprobat de secretarul de stat in MEN, Vasilica Stefania Duminica, a fost publicat de Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti. Scolile care obtin rezultate necorespunzatoare la simularile nationale sunt monitorizate si indrumate constant de catre inspectoratul scolar, se arata in document, care nu precizeaza ca inseamna „rezultate necorespunzatoare”. In ceea ce priveste orele sustinute de elevii care nu sunt clasa a VIII-a, documentul MEN precizeaza ca „unitatile de invatamant vor lua toate masurile necesare pentru ca activitatea didactica a claselor neimplicate in simularile nationale sa se desfasoare in mod corespunzator, dupa un program stabilit de Consiliul de Administratie al scolii”.

Acesta este primul an in care simularea Evaluarii Nationale se face la nivel national, cu aceleasi subiecte pentru toate scolile. Rezultatele examenului de Evaluare Nationala 2013 au aratat ca 75,89% dintre absolventii de gimnaziu au luat note peste 5, in contextul in care numerosi profesori si parinti au spus ca subiectele au fost foarte usoare in comparatie cu alti ani. Incepand din acest an, in admiterea la liceu – media de la Evaluarea Nationala va avea o pondere de 75% (fata de 50% cat a fost pana acum), iar media generala de absolvire a gimnaziului va fi in proportie de 25%. Decizia a fost luata in urma rezultatelor de la Evaluarea Nationala 2013, care „au relevat diferente notabile intre mediile, mai mari, obtinute de elevi in scoala, pe parcursul gimnaziului, si mediile, mai mici, obtinute de acestia la Evaluarea Nationala”, a explicat Ministerul Educatiei.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button