EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Ce SUBIECTE a pregătit Min. Educaţiei la EVALUAREA NAŢIONALĂ CLASA a-IV-a

de:
27 mai 2014
2 afișări
EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014. Ce SUBIECTE a pregătit Min. Educaţiei la EVALUAREA NAŢIONALĂ CLASA a-IV-a

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014: Miercuri, elevii de clasa a IV-a au suţinut EVALUAREA NAŢIONALĂ LA LIMBA ROMÂNĂ. Copiii de clasa a IV-a care au susţinut, miercuri, testările naţionale spun că au fost două teste diferite şi că au fost exact ca modelele publicate pe site, numai că au primit alte texte. Unul dintre texte a fost despre lebede şi altul despre creioane colorate.

AICI:  SUBIECTE EVALUARE NATIONALĂ CLASA A IV-A LA PROBA LA LIMBA ROMÂNĂ

Elevii au avut de rezolvate două tipuri de teste, unul despre lebede şi altul despre creioane colorate. Textul despre creioane colorate era o poveste cu tâlc, după cum a declarat învăţătoarea Mihaela Bonca de la Şcoala Gimnazială „Ion Heliade Rădulescu”, la Adevărul Live.

După lecturarea textului cu creioanele colorate copiii au răspuns la 15 întrebări.

Elevii de clasa a IV-a au avut la dispoziţie 60 de minute pentru rezolvarea testelor.

Potrivit ministrului Educaţiei Naţionale Remus Pricopie, evaluările urmăresc să identifice evoluţia de ansamblu a elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, pentru a putea oferi date substanţiale care vor permite o analiză a sistemului de învăţământ preuniversitar (pe segmentele menţionate).

Competenţele pe care elevii trebuie deja să le fi acumulat sunt conform nivelului specific vârstei – competenţe de scris-citit, folosirea corectă a limbii române şi a limbii materne, competenţe de comunicare în limba română şi limba maternă, competenţe în domeniul matematicii şi al ştiinţelor naturii, subiectele fiind elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) şi având un nivel mediu de dificultate.

‘Testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale (tip IEA – PIRLS, pentru clasa a II-a, tip IEA – TIMSS, pentru clasa a IV-a, tip PISA, pentru clasa a VI-a)’, preciza ministrul, conform romaniatv.net. 

VEZI AICI MODELELE DE SUBIECTE propuse de Ministerul Educației pe edu.ro pentru EVALUAREa NAŢIONALĂ 2014. 

Model de subiecte la Limba Română, clasa a IV-a

Model 2 de subiecte la LIMBA ROMÂNĂ, CLASA A IV-A, EVALUARE NAȚIONALĂ 2014

Model suplimentar de SUBIECTE LA LIMBA ROMÂNĂ, CLASA A IV-A, EVALUARE NATIONALA 2014

Model suplimentar DE SUBIECTE LA MATEMATICĂ, clasa a IV-a, EVALUARE NATIONALA 2014

Model SUBIECTE LA MATEMATICĂ CLASA A IV-A, EVALUARE NATIONALA 2014

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014: Testele elaborate pentru clasa a IV-a vizează: evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română, evaluarea competenţelor de matematică, iar pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.

Testele elaborate pentru clasa a II-a vizează evaluarea competenţelor de scris-citit în limba română, evaluarea competenţelor de matematică, iar testele elaborate pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă, vizează: evaluarea competenţelor de receptare-producere a mesajelor citit-scrise în limba română, evaluarea competenţelor de receptare-producere a mesajelor citit-scrise a mesajelor citite în limba maternă, evaluarea competenţelor de matematică.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014: În ceea ce priveşte testele elaborate pentru clasa a VI-a, acestea vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară ‘Limbă şi comunicare’, evaluarea unor competenţe din aria curriculară ‘Matematică şi Ştiinţe ale naturii’.

Durata alocată rezolvării testelor va fi de 25 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a II-a şi 60 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a IV-a şi la clasa a VI-a.

Elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei.

Totodată, rezultatele individuale nu se afişează/nu se comunică public. Acestea vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014:  CALENDARUL stabilit de Ministerul Educaţiei este următorul:

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014: CLASA a IV-a

– 28 mai 2014: – Limba Română
– 29 mai 2014: – Matematică
– 30 mai 2014: – Limba maternă

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014: CLASA a II-a

– 2 iunie 2014: Limba română – scris, citit
– 3 iunie 2014: Limba maternă – scris, citit
– 4 iunie 2014: Matematică

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014: CLASA a VI-a

– 5 iunie 2014: Limbă şi comunicare
– 6 iunie 2014: Matematică şi Ştiinţe ale naturii.

Cookies