EVALUARE NATIONALA 2014 – LIMBA ROMÂNĂ – BAREM DE CORECTARE LA EVALUAREA NATIONALA CLASA A VIII-A

de:
23 iun. 2014
6 Afișari
EVALUARE NATIONALA 2014 - LIMBA ROMÂNĂ - BAREM DE CORECTARE LA EVALUAREA NATIONALA CLASA A VIII-A

EVALUARE NATIONALA 2014 – LIMBA ROMÂNĂ – BAREM DE CORECTARE

AICI, BAREMUL!

http://www.b365.ro/admin/media/other/201406/en_limba_romana_2014_bar_01_82317300.pdf

 

BAREMUL DE CORECTARE LA PROBA DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ LA EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014 va fi publicat aici la ora 15:00, preluat după edu.ro. 

VEZI AICI SUBIECTELE DE LA PROBA DE LIMBA SI LITERATURA ROMANA LA EVALUARE NATIONALA 2014.

BAREMUL DE CORECTARE LA LIMBA ROMÂNĂ va fi prezentata de B365.ro, la orele 15.00

EVALUARE NATIONALA 2014 – LIMBA ROMÂNĂ – BAREM DE CORECTARE

Absolventii de clasa a VIII-a trebuie sa fie in salile de examen pana la ora 8:30, proba incepe la ora 9:00 si dureaza 2 ore. Daca vor intra sala de examen cu copiute sau cu mijloace electronice de calcul, elevii vor primi nota 1 indiferent daca au copiat sau nu. Absolventii vor fi asezati cate unul in banca, in ordine alfabetica, si trebuie sa foloseasca numai cerneala sau pasta de culoare albastra, iar pentru desene folosesc numai creion negru.

EVALUARE NATIONALA 2014 – LIMBA ROMÂNĂ – BAREM DE CORECTARE

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat că subiectele nu vor fi mai grele ca anul trecut: “Am avut ani în care examenele au fost concepute ca şi cum ar fi olimpiade naţionale. Un profesor învaţă din primul an de facultate că evaluarea se face la nivelul clasei, şi nu în funcţie de cei mai buni cinci elevi din clasă. Asta se întâmplă. Subiectele de anul trecut au fost corect calibrate, anul acesta vom avea subiecte de acelaşi tip, nu cred că vor fi mai uşoare, nu cred că vor fi mai grele”.

EVALUARE NATIONALA 2014 – LIMBA ROMÂNĂ – BAREM DE CORECTARE

pricopie a anunţat că le-a spus inspectorilor să aibă grijă ca celebrul “protocol” să fie interzis: “Am cerut inspectorilor să verifice respectarea legalităţii, să interzică orice practică de colectare de bani, indiferent de motiv. Nu există subiectul . Organizarea acestor examene se poate face din fondurile alocate de la bugetul statului.

MODELE DE SUBIECTE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014

BAREM LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014

Accesul elevilor în săli este permis, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei, respectiv până la ora 8.30. Subiectele pentru Evaluare Naţională 2014 sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, din subordinea Ministerului Educaţiei, în strictă concordanţă cu programele pentru Evaluare, astfel încât să aibă un nivel mediu de dificultate şi să permită rezolvarea lor în 120 de minute.

Evaluare Naţională 2014. Rezultate slabe la simulare

Înainte de susţinerea evaluării naţionale elevii de clasa a VIII-a au fost testaţi în privinţa cunoştinţelor pe care le au la limba română şi matematică în cadrul unei simulări naţionale. Rezultatele de la această simulare la Evaluare Naţională 2014 arată că 48,8% dintre elevii prezenţi au obţinut medii peste 5.

De asemenea, 66,95% dintre elevi au luat peste 5  la Limba română şi doar 30,4% la Matematică. Scopul simulării a fost aducerea în atenţia elevilor şi a profesorilor lor a situaţiei reale privind pregătirea înainte de evaluarea naţională din vară. Rezultatele pe judeţe arată că cel mai ridicat procent la Limba română a fost  Bucureştiului, unde 81,23% dintre elevi au obţinut note peste 5, iar cel mai mic procent s-a înregistrat în judeţul Harghita – 38,72%. La Matematică, primul loc a fost ocupat tot de Bucureşti, cu 46,38%, iar cel mai scăzut procent a fost în judeţul Caraş-Severin- 19,33%.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. Peste 196.000 de elevi de clasa a VIII-a au susţinut, în 2013, sub supraveghere video, examenele la Evaluarea Naţională. Vezi mai jos ce SUBIECTE au avut de rezolvat laLIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. La proba de Limba şi literatura română, elevii au avut de rezolvat varianta 10. Elevii au primit, la primul subiect, un fragment din opera „Durerile lumii”, de Alexandru Vlahuţă. Ei au avut de indicat antonime pentru trei cuvine din text, de explicat rolul unei virgule, de transcris două cuvinte care se referă la timpul în care se petrece acţiunea, de menţionat două trasături ale genului epic, de prezentat în 30-50 de cuvinte roulul unei secvenţe din text.

EVALUARE NATIONALA 2014 – LIMBA ROMÂNĂ – SUBIECTE ȘI BAREM La subiectul al doilea, în 2013, elevii au avut un text la prima vedere, la care li s-a cerut să formuleze câte un enunţ în care să precizeze anumite aspecte ale fragmentului dat, să menţioneze valoarea morfologică a trei cuvinte, să precizeze funcţia sintactică a două cuvinte, să menţioneze felul unei subordonate, să construiască o frază cu două propoziţii în care să existe o propoziţie subordonată predicativă, introdusă prin adverbul relativ „cum” şi să redacteze o compunere de 80-150 de cuvinte.

EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 CLASA A VIII-A. Calendarul Evaluării Naţionale 2014, clasa a VIII-a

Calendarul Evaluării Naţionale 2014:
Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a: 13 iunie
Înscrierea la Evaluarea Naţională: 16 – 18 iunie
Limba si literatura română – proba scrisă: 23 iunie
Limba și literatura maternă – proba scrisă: 24 iunie
Matematică – proba scrisă: 25 iunie
Afişarea rezultatelor (până la ora 16.00): 27 iunie
Depunerea contestațiilor (orele 16.00 – 20.00): 27 iunie
Rezolvarea contestațiilor: 28 iunie – 30 iunie
Afișarea rezultatelor finale după contestaţii: 1 iulie

EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 CLASA A VIII-A. SUBIECTE ŞI BAREM DE CORECTARE la toate probele Evaluării Naţionale 2014, conform EDU.RO. 

EDU.RO Vezi aici MODELUL 1 DE SUBIECTE şi BAREMUL DE CORECTARE la matematică

EDU.RO Vezi aici MODELUL 2 DE SUBIECTE şi BAREMUL DE CORECTARE la matematică

EDU.RO Vezi aici MODELUL 3 DE SUBIECTE şi BAREMUL DE CORECTARE la matematică

EDU.RO Vezi aici MODELUL 4 DE SUBIECTE şi BAREMUL DE CORECTARE la matematică

EDU.RO Vezi aici MODELUL 5 DE SUBIECTE şi BAREMUL DE CORECTARE la matematică

EDU.RO Vezi aici MODELUL 6 DE SUBIECTE şi BAREMUL DE CORECTARE la matematică.

 EVALUARE NATIONALA 2014 – LIMBA ROMÂNĂ – SUBIECTE ȘI BAREM 

Metodologia de organizare si desfasurare a Evaluarii Nationale 2014

Acesta este al treilea an in care elevii vor sustine examenele Evaluarii Nationale in sali supravegheate video. Potrivit ordinului de ministru privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2013-2014, anul acesta vor fi „camere functionale de supraveghere video” in salile de examen, dar si in salile in care se descarca si se multiplica subiectele, precum si in salile in care se preiau, se evalueaza si se depoziteaza lucrarile scrise.

Evaluarea Nationala se desfasoara, anual, intr-o singura sesiune. Atat candidatii proveniti din invatamantul de stat, cat si cei din invatamantul particular au dreptul sa sustina Evaluarea Nationala fara taxa. Fiecare examen din cadrul evaluarii nationale are o limita de timp de 120 de minute.

Disciplinele la care absolventii de clasa a VIII-a sustin examene in cadrul Evaluarii Nationale sunt urmatoarele:
a) Limba si literatura romana;
b) Limba si literatura materna – pentru elevii apartinand minoritatilor nationale care au urmat cursurile gimnaziale in limba materna;
c) Matematica.

EVALUARE NAȚIONALĂ 2014: Reguli pentru rezolvarea SUBIECTELOR DE LA EVALUARE NAȚIONALĂ 2014

Subiectele pentru Evaluarea Nationala sunt elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare, in subordinea Ministerului Educatiei. Potrivit metodologiei, subiectele de examen trebuie „sa fie formulate clar, precis si in stricta concordanta cu programele pentru Evaluarea Nationala”, sa aiba un nivel mediu de dificultate si sa permita rezolvarea lor in 120 de minute.

In salile de examen, elevii sunt asezati cate unul in banca, in ordine alfabetica. Pe usa fiecarei sali de examen va fi afisata lista cu numele elevilor repartizati in sala respectiva, precum si avertismentul ca intrarea in examen cu materiale ajutatoare, cu mijloace electronice de calcul sau de comunicare, frauda sau tentativa de frauda atrag eliminarea din sala si acordarea notei 1 la lucrarea respectiva.

Examenele scrise pentru Evaluarea Nationala incep la ora 9:00, moment in care se deschid plicurile sigilate care contin varianta de subiecte multiplicata, in fiecare sala in care se sustine examenul. Accesul elevilor in sali este permis, cel mai tarziu cu 30 de minute inainte de inceperea probei, respectiv pana la ora 8.30, in fiecare zi in care se desfasoara probele scrise.

Supravegherea este asigurata, pentru fiecare sala, de doi asistenti, cadre didactice de alta specializare decat cea corespunzatoare disciplinei la care se sustine proba.

Fiecare elev primeste o coala de hartie tipizata, pe care isi scrie cu majuscule numele, prenumele tatalui, toate prenumele personale, in ordinea in care sunt trecute in actul de identitate si completeaza lizibil celelalte date de pe coltul ce urmeaza a fi lipit. Coltul colii tipizate este lipit, dupa distribuirea subiectelor in sali, numai dupa ce asistentii din sali au verificat completarea corecta a tuturor datelor prevazute si dupa ce acestia semneaza in interiorul portiunii care urmeaza a fi sigilata.

Colturile lucrarilor sunt lipite numai dupa ce elevii au inceput sa scrie pe foaie rezolvarea subiectelor. Elevii primesc atatea coli tipizate si ciorne marcate cu stampila scolii cate le sunt necesare. Acestia completeaza, pe fiecare dintre colile tipizate utilizate, datele personale, in coltul care urmeaza sa fie lipit. Pentru lipirea coltului lucrarii se foloseste lipici sau acelasi tip de etichete autocolante, pentru toti elevii din unitatea de invatamant.

Cookies