SMART CITY

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. Ce subiecte s-au dat la română şi matematică în 2013

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. La proba de Limba şi literatura română, elevii au avut de rezolvat varianta 10. Elevii au primit, la primul subiect, un fragment din opera „Durerile lumii”, de Alexandru Vlahuţă. Ei au avut de indicat antonime pentru trei cuvine din text, de explicat rolul unei virgule, de transcris două cuvinte care se referă la timpul în care se petrece acţiunea, de menţionat două trasături ale genului epic, de prezentat în 30-50 de cuvinte roulul unei secvenţe din text.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. La subiectul al doilea, elevii au avut un text la prima vedere, la care li s-a cerut să formuleze câte un enunţ în care să precizeze anumite aspecte ale fragmentului dat, să menţioneze valoarea morfologică a trei cuvinte, să precizeze funcţia sintactică a două cuvinte, să menţioneze felul unei subordonate, să construiască o frază cu două propoziţii în care să existe o propoziţie subordonată predicativă, introdusă prin adverbul relativ „cum” şi să redacteze o compunere de 80-150 de cuvinte.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. La proba de Matematică, elevii au avut de rezolvat varianta 3. La primul subiect, elevii au avut de aflat, printre altele, rezultatul operaţiilor care 4×4+10, cât este numărul „a” dacă a/6=5/2, precum şi perimetrul unui pătrat şi volumul unui cub cu laturi date. La acelaşi subiect, li s-a cerut să interpreteze datele dintr-un tabel cu notele unui examen.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. Subiectul II avut ca primă cerinţă desenarea unei piramide triunghiulare regulate, după care elevii au trebuit să rezolve o problemă de aritmetică: „Ana şi Bogdan au împreună şapte mere, Ana şi Călin au împreună opt mere. Câte mere are Ana, ştiind că toţi trei au împreună 12 mere?”. Tot la subiectul II, una dintre cerinţe a fost legată de funcţia f(x)= x + 2, la care s-a cerut să se calculeze f(0) + f(-2) şi să se reprezinte grafic funcţia. De asemenea, elevii au avut de demonstrat, pentru o expresie matematică E(x) dată, că E(x)=1 pentru orice număr real în afară de -2 şi 2.

Subiectul III a fost alcătuit din două probleme de geometrie, prima având în ipoteză un dreptunghi cu latura şi diagonala date, iar a doua, un paralelipiped dreptunghic.

Sursa: romaniatv.net


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button