EVALUARE NAȚIONALĂ 2014, CLASA A IV-A, MODELE DE SUBIECTE DE PE EDU.RO: Competenţele pe care elevii trebuie deja să le fi acumulat sunt conform nivelului specific vârstei – competenţe de scris-citit, folosirea corectă a limbii române şi a limbii materne, competenţe de comunicare în limba română şi limba maternă, competenţe în domeniul matematicii şi al ştiinţelor naturii, subiectele fiind elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) şi având un nivel mediu de dificultate.
‘Testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale (tip IEA – PIRLS, pentru clasa a II-a, tip IEA – TIMSS, pentru clasa a IV-a, tip PISA, pentru clasa a VI-a)’, preciza ministrul Educației.
IATĂ MODELE DE SUBIECTE propuse de Ministerul Educației pe EDU.RO, pentru clasa a IV-a:
Model de subiecte la Limba Română, clasa a IV-a
Model 2 de subiecte la LIMBA ROMÂNĂ, CLASA A IV-A, EVALUARE NAȚIONALĂ 2014
Model suplimentar de SUBIECTE LA LIMBA ROMÂNĂ, CLASA A IV-A, EVALUARE NATIONALA 2014
Model suplimentar DE SUBIECTE LA MATEMATICĂ, clasa a IV-a, EVALUARE NATIONALA 2014
Model SUBIECTE LA MATEMATICĂ CLASA A IV-A, EVALUARE NATIONALA 2014
EVALUARE NAŢIONALĂ 2014: CALENDARUL stabilit de Ministerul Educaţiei este următorul:
CLASA a IV-a
– 28 mai 2014: – Limba Română
– 29 mai 2014: – Matematică
– 30 mai 2014: – Limba maternă
CLASA a II-a
– 2 iunie 2014: Limba română – scris, citit
– 3 iunie 2014: Limba maternă – scris, citit
– 4 iunie 2014: Matematică
Ce presupun testele de evaluare a competenţelor
Timpul alocat pentru fiecare probă diferă de la o clasă la alta, fiind de 25 de minute la clasa a II-a şi de o oră la clasele a IV-a şi a VI-a.
Evaluările urmăresc să identifice evoluţia de ansamblu a elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, pentru a oferi date substanţiale care vor permite o analiză a sistemului de învăţământ preuniversitar. Evaluarea se desfăşoară în timpul orelor de curs, în funcţie de programul fiecărei unităţi de învăţământ.
Calificativele obţinute de către elevi la evaluare nu vor fi trecute în catalog.
Subiectele pentru evaluare sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), ţinând seama de următoarele cerinţe: să fie formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu şi să aibă un nivel mediu de dificultate.
Testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale (tip IEA – PIRLS, pentru clasa a II-a, tip IEA – TIMSS, pentru clasa a IV-a, tip PISA, pentru clasa a VI-a).