Europa începe să meargă cu benzina E10. România mai aşteaptă până în 2018

de:
08 feb. 2011
1 Afișari
Europa începe să meargă cu benzina E10. România mai aşteaptă până în 2018

Legile autohtone par să se preocupe de noxele emise de autoturisme doar atunci când e rost de colectat bani de la cetăţeni, prin taxa de poluare sau, mai nou, impozitul de poluare. Românii care vor să-şi aducă maşini din străinătate sunt taxaţi la sânge când şi le înmatriculează, însă statul nu face mare lucru în ceea ce priveşte carburanţii mai prietenoşi cu mediul.

România ar putut să se folosească de Directiva Europeană 2009/28/EC, care face referire la introducerea, începând cu 1 ianuarie 2011, a unui nou tip de carburant în benzinăriile din statele membre, benzina E10, însă n-a făcut-o. E10 este un carburant alcătuit din 90% benzină şi 10% etanol, care este un combustibil regenerabil, astfel că este mai prietenoasă cu mediul faţă de benzina disponibilă în prezent la pompele din România, care conţine etanol doar în procent de 5%. Germania s-a conformat deja Directivei, la începutul anului, iar Franţa i-a luat-o înainte, introducând benzina de tip E10 încă din 2009. În schimb, vor mai trece câţiva ani până când România o va introduce.

Directiva 2009/28/CE a fost transpusă în ţara noastră prin HG 829/2010, în care se menţionează că benzina de tip E10 va fi comercializată în benzinăriile autohtone abia de la 1 ianuarie 2018.

Veste proastă în ceea ce priveşte protecţia mediului înconjurător, însă bună pentru şoferi, având în vedere că benzina E10 şi motoarele rulate nu se împacă de minune, potrivit site-ului www.fuel-testers.com. Benzina E10 implică un consum mai ridicat de carburant decât cea pe care românii o folosesc în prezent, ba mai mult, este dăunătoare pentru motoarele rulate. În mod paradoxal, asta se întâmplă din cauză că benzina E10 are un efect de curăţare asupra motoarelor. Dacă în cazul celor noi asta este un lucru bun, în cazul celor care au kilometri în palmares nu reprezintă un scenariu îmbucurător. ”Rugina şi murdăriile acumulate de-a lungul anilor vor fi eliminate din motor şi vor înfunda filtrele”, scriu specialiştii americani.

Cookies