Nordul Bucureștiului devine, într-un ritm accelerat, uriașul șantier M6: se lucrează la mai multe dintre viitoarele stații ale viitoarei Magistrale M6, mult râvnitul metrou spre aeroportul Otopeni.
Aceste lucrări presupun deja o serie de restricții de trafic majore, unele deja în vigoare, altele sunt anunțate pentru perioada imediat următoare, iar efectele sunt deja semnificative, chiar dacă e perioada concediilor, când traficul e mai lejer, fiindcă au început vacanța școlară și concediile.
Cel mai vizibil impact al acestor restricții este la, să-i zicem, „Gâtuirea de la Fântâna Miorița„, pe șoseaua București-Ploiești (DN1). Aici, pe fiecare sens a dispărut o bandă, iar cozile zilnice care se formează la această intrare importantă și aglomerată în oraș sunt imense. La clasica „oră de vârf” de după-amiază, coada se poate întinde, în sensul spre București, și de la Liceul Francez de pe DN1.
Apoi, în câteva zile, traficul rutier va fi închis complet între Piața Montreal și Piața Presei și la fel se va întâmpla și pe bulevardul Mărăști.
Iar aceste restricții au efecte care se răspândesc în cascadă în zona de nord-vest a orașului.
În acest context vine scrisoarea deschisă a bucureștenilor din 5 cartiere din nord, vest și nord-vestul orașului, reprezentați de trei mari organizații civice: Asociația Părinți de Cireșari, Inițiativa Civică Bucureștii Noi și Grupul de Inițiativă Civică Kiseleff.
Scrisoarea deschisă este adresată ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, și conducerii Metrorex și cuprinde atât descrierea unei realități previzibile, cât și propuneri de soluții.
Redăm, mai jos, textul integral al scrisorii deschise:
„Subsemnații, cetățeni ai municipiului București, Sector 1, dorim să ne exprimăm îngrijorarea cu privire la situația anunțată în contextul lucrărilor la magistrala M6 a metroului. Având în vedere complexitatea și durata acestor lucrări, ne temem că deplasarea zilnică va deveni un calvar pentru mulți dintre noi, izolarea locuitorilor din zona Bucureștii Noi, Pajura, Chitila, Străulești, Grivița – a tuturor locuitorilor și navetiștilor ce tranzitează zona Podului Constanța, mai ales odată cu începutul noului an școlar.
În acest sens, solicităm luarea unor măsuri urgente pentru a suplimenta numărul de garnituri de metrou pe Magistrala 4 (Gara de Nord- Lac Străulești). Considerăm că aceasta ar fi una dintre soluțiile viabile pentru a asigura deplasarea locuitorilor decent și pentru a preveni supraaglomerarea mijloacelor de transport public.
Propunem următoarele acțiuni:
Înțelegem că lucrările la infrastructura de transport sunt esențiale pentru dezvoltarea orașului și pentru îmbunătățirea pe termen lung a mobilității urbane. Totuși, este crucial ca aceste lucrări să nu compromită calitatea vieții cetățenilor și să nu genereze dificultăți majore în deplasările zilnice.
Vă mulțumim anticipat pentru înțelegere și pentru eforturile pe care le veți depune pentru îmbunătățirea condițiilor de transport public.”