ESENȚIAL | Undă verde pentru modernizarea metroului corporatiștilor, M2 Berceni – Pipera. Guvernul a aprobat proiectul de 1 miliard, circulația trenurilor ar putea fi oprită vara

21 mart. 2024
1949 afișări
ESENȚIAL | Undă verde pentru modernizarea metroului corporatiștilor, M2 Berceni - Pipera. Guvernul a aprobat proiectul de 1 miliard, circulația trenurilor ar putea fi oprită vara
ESENȚIAL | Undă verde pentru modernizarea metroului corporatiștilor, M2 Berceni - Pipera. Guvernul a aprobat proiectul de 1 miliard, circulația trenurilor ar putea fi oprită vara. FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea

Guvernul a aprobat proiectul pentru modernizarea metroului corporatiștilor, M2 Berceni – Pipera. Aceasta este cea mai aglomerată linie de metrou din Capitală, iar lucrările valorează un miliard de lei și ar urma să dureze 4 ani.

Undă verde pentru modernizarea metroului corporatiștilor, M2 Berceni – Pipera

În ședința de joi, 21 martie 2024, executivul a aprobat Hotărârea de Guvern cu indicatorii tehnico-economici pentru investiția M2 Berceni – Pipera, estimată la un miliard de lei. Lucrările la metroul corporatiștilor ar urma să dureze 4 ani.

Anul trecut, la inaugurarea stației de metrou Tudor Arghezi, directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș a spus că, pe toată perioada lucrărilor, metroul ar putea fi oprit, la sfârșitul săptămânii, pe timpul verii, potrivit Economedia.

Valoarea estimată a lucrărilor este de 986 de milioane de lei, din care partea de construcții valorează 700 de milioane. Încă din anul 2019, Metrorex a lansat o licitație pentru modernizarea metroului corporatiștilor, M2 Berceni – Pipera, în valoare de aproximativ 400 de milioane de lei, însă a fost anulată.

Premierul Ciolacu a spus că investiția va fi finanțată mai ales din bani europeni.

Documentele tehnice pentru lucrările ce vizează îmbunătățirea serviciilor de transport călători pentru cea mai aglomerată magistrală de metrou au fost avizate încă din decembrie 2023.

Ce lucrări se vor face aici

Lucrările de la M2 vizează următoarele:

  • creșterea vitezei de circulație;
  • creșterea frecvenței de operare;
  • reducerea duratei de deplasare cu metroul;
  • diminuarea cheltuielilor de operare și întreținere;
  • înlocuirea șinei tip 49E1 cu șină tip 60E1, pe tot traseul, cu excepția zonelor cu aparate schimbătoare de cale;
  • înlocuirea traverselor bibloc cu blocheți independenți;
  • reducerea zgomotelor și vibrațiilor prin adoptarea unor prinderi elastice tip fastclip pe blocheți prefabricați;
  • înlocuirea aparatelor de cale;
  • refacerea impermeabilizării construcției subterane;
  • schimbarea fundației căii de rulare pe beton, pe tunel, unde este cazul;
  • înlocuirea totală sau parțială (după caz) a prismei de piatră spartă, în cazul fundației pe balast a căii de rulare;
  • înlocuirea instalațiilor complexe care au durata de viață depășită și aducerea acestora la nivelul reglementărilor tehnice în concordanță cu cerințele fundamentale de calitate.

Magistrala de metrou a corporatiștilor străbate Capitala de la sud la nord, are o lungime de 18,68 de km și 14 stații, cu următorul traseu:

  • Șoseaua Berceni – Șoseaua Olteniței – Calea Șerban Vodă – Bulevardul Dimitrie Cantemir – Bulevardul Ion C. Brătianu – Bulevardul Nicolae Bălcescu – Bulevardul Lascăr Catargiu – Bulevardul Aviatorilor – Bulevardul Beijing – Șoseaua Pipera – Bulevardul Dimitrie Pompeiu.
Cookies