Modul în care administrează Robert Negoiță Sectorul 3 este cel puțin controversat, deseori vehement contestat chiar de către bucureșteni din S3, dar construirea de străzi și șosele peste magistrale de gaz duce conversația într-o zonă în care cuvintele definitorii sunt „pericol public”.
Într-o anchetă publicată azi, Recorder citează un raport de expertiză din care reiese că, în ultimii ani, Robert Negoiță a construit 11 drumuri – străzi și șosele – peste magistrale de gaz, fără respectarea normelor legale de protejare a conductelor.
Primăria Sectorului 3 n-a avut avize din partea Transgaz, avize pe care legea le impune, iar compania de gaze care a notificat administrația locală încă de la începerea lucrărilor.
Negoiță le-a ignorat, a dat ordin ca șoselele să fie construite peste magistrale, iar anul acesta, Transgaz a dat în judecată Primăria Sectorului 3.
Ingineri ai Transgaz spun că mașinile care trec pe străzile construite de Robert Negoiță peste conductele de gaz le pot fisura, ceea ce e sinonim cu riscul de explozie, iar într-o astfel de situație, dezastrul e inevitabil:
Nici nu vreau să mă gândesc… nu mai rămâne nimic aici!
Recorder amintește că aceste străzi construite de Robert Negoiță peste conducte magistrale de gaz au fost făcute, în ultimii zece ani, pentru a deservi noile ansambluri imobiliare din zona Brățării, din estul Bucureștiului.
Un om din interiorul PS3 povestește, pentru Recorder, sub protecția anonimatului, că existența magistralelor de gaz peste care urmau să se facă străzi a fost ascunsă cu bună știință și că sunt multe drumuri făcute în apropierea rețelei, adică exact acolo unde n u ar trebui să existe.
Cum a fost construite, totuși, aceste drumuri? Același „om din interior” spune că prin ordinul direct al primarului Negoiță și fără niciun fel de proiect. Pur și simplu „se bagă utilajele primăriei și se liucrează, ca și cum nu ar fi existat conductele Transgaz.”
PS3 a făcut drumurile, le-a deschis traficului și a ignorat notificările Transgaz, care, în final, a dat în judecată PS3.
SRM Titan – care este în zona Brățării – este una dintre cele 4 stații care alimentează cu gaze Bucureștiul – inclusiv centralele, electrocentralele și toți marii consumatori.
Directorul Sucursalei București a Transgaz, Victor Gurgu, spune că alimentarea stației se face prin două conducte cu dailetru de 500 de mm („conducte mari”) peste care nu se construiește nimic:
Pentru că este un pericol iminent. Pot exista emanații, pot exista fisurări. Nu ai voie să construiești nimic și nu se execută nicio lucrare fără aviz Transgaz. Aici suntem în situația în care s-a executat modernizarea anumitor drumuri din acest cartier, drumuri care intersectează conductele Transgaz și care nu au fost protejate în niciun fel.