Societate de Transport București (STB) a anunțat care sunt măsurile pe care le ia pentru a fluidiza circulația transportului public în zona Podul Grant.
După demararea lucrărilor de consolidare, traficul din aria respectivă a devenit un coșmar pentru locuitorii din Capitală.
Vineri, 20 octombrie 2023, STB le-a transmis călătorilor că urmează să fie implementate măsuri de mobilitate în zona Podului Grant, astfel încât timp petrecut în mijloacele de transport public să fie redus, iar călătorii să nu mai aștepte atât de mult în stații.
Cele două linii circulă pe Calea Giulești. Această inițiativă a primit deja avizul Comisiei Tehnice de Circulație a Municipiului București.
Astfel că, șoferii nu vor mai putea circula cu mașinile pe calea ferată urbană, îngreunând circulația transportului public.
Tramvaiul 41 leagă vestul de nordul Capitale, ajungând din cartierul Ghencea, până la Piața Presei. Este una dintre cele mai aglomerate linii de transport public din oraș. Astfel că, STB, cu sprijinul TPBI, va introduce mai multe tramvaie pe linia de metrou ușor.
Directorul general al STB, Daniel Istrate, a declarat:
Prin aceste măsuri transportul public devine o alternativă viabilă pentru deplasarea populației. Tramvaiul devine, astfel, soluția optimă de mobilitate pentru locuitorii cartierelor Crângași și Giulești.
Șoferii din Capitală sunt atenționați că aceste măsuri beneficiază de sprijinul Brigăzii de Poliție Rutieră și al Poliției Locale a Municipiului București.
Cei care vor fi prinși încercând să circule cu mașinile personale pe linia de tramvai, riscă să fie amendați.
După închiderea circulație de Podul Grant, pe sensul de mers dinspre Calea Crângași către Str. Turda, traficul din zonă a fost grav afectat.
Atât bucureștenii care circulă cu transportul public, cât și cei care merg cu mașinile personale au fost nevoiți să stea zeci de minute în coloană.
Un bucureștean a povestit pe Facebook cum, din cauza nebuniei generate de lucrările de consolidare, un elev a parcurs un drum de 30 de minute, în aproape 3 ore.
Din această cauză, cel mic nu a fost prezent la primele două ore de curs:
Astăzi am rămas cu impresia că trăiesc într-o țară eșuată. Sau cel puțin într-un oraș eșuat, ca să nu par chiar așa de pesimist. Un copil care a trebuit să ajungă azi la școală, pe un drum pe care în mod normal îl parcurgea în 30 de minute cu tramvaiul 44, a făcut două ore și jumătate (!!!!!). Concret, a plecat de la 7.40 a ajuns la 10.10 la școală. Bineînțeles, primele două ore au fost pierdute.
Nici celor aflați în mașinile personale nu le-a fost mai bine. Coloanele formate din zeci de mașini i-au făcut pe bucureșteni să întârzie la lucru sau în alte locuri unde aveau treabă.
Printre cei care au cerut explicații și soluții de pe Primăria Capitalei se numără și primarul din S6, Ciprian Ciucu. Edilul i-a cerul lui Nicușor Dan că lucrările de pe pod să fie efectuare cât mai repede.
Acesta a propus că echipele de muncitori să fie suplimentate și să lucreze în 3 schimburi (24/7), pentru a reduce perioada de execuție.
Ciucu a transmis și că, în cazul în care este necesar, Primăria Sectorului 6 poate contribui financiar pentru plata muncitorilor.
Pentru a mai scăpa de stresul creat de traficul infernal, bucureștenii au început să facă, ca în multe alte situații, haz de necazul lor. Iată una dintre postările făcute pe rețelele de socializare:
Lucrările de la Podul Grant au ca termen de finalizare luna martie 2024. Rămâne de văzut dacă PMB va veni cu o soluție pentru reducerea timpului de lucru.