ESENȚIAL | Start lucrări la cea mai dificilă structură de pe A0: Podul peste Cernica de pe Autostrada Bucureștiului. Va avea 1,3 km, iar șantierul e în zonă protejată

05 nov. 2024
8525 afișări
ESENȚIAL | Start lucrări la cea mai dificilă structură de pe A0: Podul peste Cernica de pe Autostrada Bucureștiului. Va avea 1,3 km, iar șantierul e în zonă protejată
ESENȚIAL | Start lucrări la cea mai dificilă structură de pe A0: Podul peste Cernica de pe Autostrada Bucureștiului. Va avea 1,3 km, iar șantierul e în zonă protejată | Sursă foto: Facebook-Irinel Ionel Scrioșteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a anunțat că au fost începute lucrările la una dintre cele mai complicate structuri pe de A0 (Centura modernă a Capitalei) : podul care va traversa lacul Cernica. Aria unde urmează să fie realizat acesta este una protejată.

Au început lucrările la podul de peste Lacul Cernica de pe A0

Lucrările fac parte din Lotul 4 al Autostrăzii București A0 Nord. Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat că a fost pe șantier pentru a verifica care este stadiul lucrărilor pe acest segment care, deși nu are o lungime foarte mare, este foarte dificil.

Motivul pentru care lotul cu o lungime de doar 4,47 de kilometri le pune probleme constructorilor este că aici trebuie supratraversat Lacul Cernica, arie naturală protejată.

Astfel că, urmează să fie realizat un pod cu o lungime de 1,3 kilometri. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a anunțat care este stadiul lucrărilor la acest moment:

  • Au început lucrările la ultima structură neatacată și, totodată, cea mai complexă și dificilă de pe întregul inel A0 – podul peste lacul Cernica, în conformitate cu Acordul de Mediu care a impus începerea lucrărilor după data de 1 Noiembrie. Pentru realizarea acestuia:
    • se realizează platforma de pământ în lac,
    • se armează și cofrează riglele pilelor P1 și P2,
    • se aprovizionează cu carcasele de armătură necesare piloților.
  • Se execută și lucrările de umpluturi cu pământ pe traseul autostrăzii.
  • Continuă lucrările la pasajul care trece peste calea ferată București Sus – Oltenița:
    • se execută lucrări de umpluturi cu balast în zona culeei C2,
    • se execută lucrări de forare, armare și betonare piloți,
    • se montează eșafodajele de susținere a riglelor pilelor,
    • se armează, cofrează și betonează riglele pilelor,
    • se armează, cofrează și betonează cuzineții + antiseismici.
  • Se fac lucrările de asfaltare a variantei provizorie pentru relocarea DJ301. iar zilele următoare traficul va fi relocat pe aceasta.
  • Se instalează 2 utilaje de forat pentru execuția piloților aferenți pasajului peste DJ301,
  • Se execută lucrări de relocare a rețelelor de telecomunicații și conducte gaze în zona Pantelimon.

Conform informațiilor oferite de Scrioșteanu, pe respectivul șantier antreprenorul care se ocupă de lucrări a mobilizat un total de 241 de angajați și 87 de utilaje.

Pe acest segment, de aproape 5 kilometri vor fi realizate 2 structuri complexe. Este vorba despre:

  • Pasajul peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), cu o lungime de 504 metri,
  • Podul pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare, cu o lungime de 1274 metri.

Aceste 2 structuri reprezintă aproape jumătate din lungimea totală a acestui Lot.

Lotul 4 Nord al A0 face legătura între A0 și A2, prin intermediul unui nod rutier. Termenul pentru finalizarea lucrărilor este, conform contractului, în primăvara anului 2026. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor consideră că, având în vedere mobilizarea antreprenorului, acestea ar putea fi terminate chiar mai rapid, adică la finalul lui 2025.

Iată și o serie de poze de pe șantier:

| Sursă foto: Facebook-Irinel Ionel Scrioșteanu
| Sursă foto: Facebook-Irinel Ionel Scrioșteanu
| Sursă foto: Facebook-Irinel Ionel Scrioșteanu
| Sursă foto: Facebook-Irinel Ionel Scrioșteanu
| Sursă foto: Facebook-Irinel Ionel Scrioșteanu
| Sursă foto: Facebook-Irinel Ionel Scrioșteanu
| Sursă foto: Facebook-Irinel Ionel Scrioșteanu

 

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies