Lucrările la șantierul M6 au început în decembrie 2023, iar oficialii anunță că acestea avansează și transmit informații în permanență despre stadiul lor. Cu toate acestea, apar tot felul de probleme neprevăzute, iar termenul realist pentru inaugurarea Magistralei 6 de metrou este anul 2032, a explicat Mihai Crăciun, membru fondator al Asociației Construim România.
Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex a vorbit despre lucrările de la șantierul M6 și despre problemele care apar.
Magistrala 6 va face legătura între București și Aeroportul Internațional Otopeni, însă pe șantier apar tot felul de probleme neprevăzute. În decembrie 2023 au început lucrările la Secțiunea Sud „1 Mai – Tokyo”, ce va avea șase stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo.
Inițial, lucrările la M6 au început la suprafață, iar acum continuă și în subteran. Lucrările ar fi trebuit să înceapă încă din toamna anului trecut, însă autorizația a fost eliberată cu întârziere.
Președintele Consiliului de Administrație al Metrorex a declarat, pentru Economedia, că birocrația este vinovată pentru depășirea termenelor contractuale. Totodată, Mihai Barbu a spus că în șantier apar probleme neprevăzute: rețele de utilități din subteran care sunt necunoscute.
Se lucrează susținut pe tronsonul 1 Mai –Tokyo, la pereții mulați laterali și la pilonii tuturor stațiilor. Birocrația ne împinge însă în afara termenelor contractuale. Mai precis, oamenii care nu vor să-și asume pentru că, știți cum este, e mai convenabil să nu faci, că sigur nu greșești. Mai intervin și situații neprevăzute inițial, cum ar fi rețelele de utilități necunoscute din subteran. Deja sunt rețele de utilități pe care nu le recunoaște nimeni, unele funcționale altele nu. Trebuie să identificăm proprietar , să le relocăm, iar aceste operațiuni necesită timp și costuri suplimentare.
Potrivit termenului contractual, lucrările la M6 – Secțiunea Sud „1 Mai – Tokyo” ar trebui să fie gata în 2027. În acest timp, Metrorex își dorește să înceapă și celelalte investiții în tehnologiile și echipamentele necesare pentru punerea trenurilor de metrou în circulație.
Autorizația pentru Secțiunea Nord „Tokyo – Otopeni” a fost eliberată în august, însă lucrările nu au început nici acum. Mihai Barbu a vorbit și despre situațiile neprevăzute de aici:
Următorul pas este eliberarea ordinului de executare a lucrărilor. Însă primăria Otopeni nu a înscris în cartea funciară acest traseu la momentul aprobării indicatorilor tehnico- economici și a eliberat autorizații de construire în continuare. Acum identificam că sunt construcții pe traseul liniei de metrou și va trebui să găsim soluții. Bineînțeles proprietarii acestor construcții au executat conform autorizației de construcție.
Președintele CA al Metrorex estimează că lucrările la M6 – Secțiunea Nord vor începe în toamna aceasta.
Mihai Barbu nu a putut spune cu exactitate când anume vor circula călătorii cu metroul pe Magistrala 6. M6 va avea o lungime de 14,2 kilometri și 12 stații.
Mihai Crăciun, membru fondator al Asociației Construim România, a declarat că, primul drum cu metroul până la Otopeni, într-un scenariu realist, va fi prin anul 2032. În scenariul optimist, călătorii vor merge cu metroul pe M6 în anul 2030:
Lucrările de construcție a structurilor, stații și tuneluri, au început abia în acest an și se vor finaliza într-un scenariu optimist abia în 2027. Ele vor fi urmate de lucrările la instalații, șine, semnalizări, alimentare cu energie etc. care, chiar și în cel mai optimist scenariu se vor finaliza la minim 2 ani după finalizarea structurilor. După care, odată ce magistrala de metrou este complet funcțională, urmează cel puțin un an de teste înainte de a permite circulația călătorilor. Așadar, în cel mai optimist scenariu, inaugurarea circulației cu călători pe M6 se va face în 2030, însă realist în 2032. Ceea ce ar însemna un termen de construcție total de 8 ani, foarte bun pentru o asemenea magistrală de metrou subteran.
Întregul articol, AICI, pe Economedia.ro.