Întreaga zonă din centrul Capitalei este în pericol de surpare, iar experții cer, de urgență, să înceapă lucrările la șantierul pentru planșeul de beton de la Piața Unirii. Structura de rezistență se poate prăbuși în orice moment.
Dacă nu vor începe lucrările cât mai curând, autoritățile vor fi nevoite să introducă restricții de tonaj în zona Unirii, iar șoferii vor fi obligați să circule cu maxim 30 km/h.
În fiecare zi, aproximativ 60.000 de mașini trec prin zona Unirii. Ultimele imagini de sub planșeu arată că pericolul este iminent.
Experții au văzut, încă o dată, că armăturile din subteran sunt corodate de infiltrații și sunt deformate, iar unii piloni de susținere s-au rupt, potrivit observatornews.ro. Experții au declarat că planșeul de beton are zone care pot ceda în orice clipă, sub greutatea traficului rutier.
În ultima expertiză făcută acum o săptămână s-a putut observa că problemele planșeului de beton s-au accentuat, astfel că este nevoie ca lucrările pentru șantier să înceapă cât mai curând. Dacă nu vor fi demarate lucrările, vor fi instituite restricții de tonaj de cel mult 10 tone peste Pasajul Unirii și vor fi instituite și restricții de viteză de maximum 30 km/h.
De lucrările pentru planșeul de beton de la Unirii o să se ocupe Primăria Sectorului 4, care acum așteaptă autorizația de la Primăria Municipiului București.
La finalul lunii septembrie ar urma să înceapă lucrările din Piața Unirii. Inițial acestea nu vor afecta traficul rutier.
Șantierul ar urma să înceapă în mijlocul pieței, dintr-o extremitate a parcului Unirii și vor continua în zona fântânilor ce vor fi, rând pe rând, demontate.
În același timp, se vor face lucrările și la consolidarea Pasajului Unirii. Întreagă zonă din inima Capitalei va fi decopertată în mai multe etape, iar restricțiile de circulație vor fi introduse la finalul acestui an. Lucrările sunt estimate să dureze doi ani, asta dacă nu apar probleme pe parcurs.
Peste 1 miliard de lei costă consolidarea planșeului de beton și a pasajului Unirii.
Sursa foto: Dreamstime