ESENȚIAL | Șantierele din Nordul Capitalei înfloresc în iulie ca florile din mai. Ghid de supraviețuire urbană pentru șoferi, în condiții de restricții, că se lucrează la M6

02 iul. 2024
1766 afișări
ESENȚIAL | Șantierele din Nordul Capitalei înfloresc în iulie ca florile din mai. Ghid de supraviețuire urbană pentru șoferi, în condiții de restricții, că se lucrează la M6
Sursa: Agerpres

Într-un act de vrednicie și dedicare totală, autoritățile au decis să înceapă zece lucruri deodată. Așa că au hotărât că e momentul potrivit să blocheze întreaga zonă de Nord a Capitalei. Ce poate fi mai frumos decât să trebuiască să ajungi la serviciu și să stai blocat pe oricare dintre căile de acces pe DN1? E ca și cum cineva ar fi spus: „Hm, hai să vedem cât de mult putem să testăm răbdarea bucureștenilor!”

Cum se spune în popor, o belea nu vine niciodată singură. Așa se face că, pe lângă traficul deja sugrumat și benzile confiscate de șantierul de la Magistrala 6, în Nordul Capitalei mai e o porțiune de șosea care se va închide complet. Și, desigur, să nu uităm de șantierul de la Linia 5.

Magistrala 6 este în lucru, șoferii plutesc în derivă

Cei care trebuie să ajungă din Centrul în Nordul Bucureștiului pot să uite că există bulevardul Mărăști. Cele trei benzi de circulație dintre piața Montreal și piața Presei Libere se închid complet începând de sâmbătă, 6 iulie, vreme de două luni. Autoritățile promit că atât le va lua să consolideze galeriile subterane pentru acest tronson al Magistralei 6.

restricții Monreal
Tronsonul închis complet începând cu 6 iulie 2024 | Sursa: Metrorex

Activitățile de execuție la viitoarea stație de metrou Piața Montreal de pe aliniamentul viitoarei Magistrale M6 […] impun necesitatea închiderii celor trei benzi de circulație existente pe Bd. Mărăști, pe relația Piața Montreal – Piața Presei Libere, au anunțat reprezentanții Metrorex pe pagina oficială de Facebook.

Apoi, ajungem la Fântâna Miorița!

Din păcate, complicat și aici Încă de sâmbătă, traficul rutier pe Șoseaua București – Ploiești este restricționat între Gara Basarab și Fântâna Miorița. Pe acest tronson, care este în mod obișnuit extrem de aglomerat, se circulă pe doar două benzi pe fiecare sens (în loc de 3 pe sens). Inevitabil, la același volum mediu de mașini care tranzitează zona zilnic, se produc congestii masive. La asta se adaugă și fluxul preluat de pe artera despre care am vorbit deja. Șoferii au toate șansele să aștepte zeci de minute pentru a putea ieși din ambuteiaj.

trafic miorița
Trafic aglomerat în apropierea Fântânii Miorița | Sursa: Andrei Ionescu, consilier local Otopeni/Facebook

Pe lângă restricții, la pachet vine și circulația îngreunată de pe prima bandă. Vorbim despre bretelele care conectează DN1 de diverse centre comerciale, mall-uri, depozite, hale sau clădiri de birouri.

A treia e cu noroc. Bulevardul Aerogării trebuie să fie câștigător

Cine a pățit-o o dată ieri sau azi, sigur se gândește să o ia prin altă parte mâine. O variantă ar fi pe ruta bulevardul Aerogării, urmat de bulevardul Barbu Văcărescu. Însă aici va ateriza pe alt șantier, cel deschis pentru modernizarea liniei tramvaiului 5. Aceasta este una dintre cele mai importante rute din Capitală, întrucât leagă Centrul Bucureștiului (capăt de linie la piața Sf. Gheorghe) de Nord (capăt de linie la Pasaj Băneasa).

tramvaiul 5
Sursa: STB

Lucrările aici au început încă din luna februarie, când traseul mijlocului de transport în comun a fost modificat. Astfel, garnitura pornește de la piața Sf. Gheorghe și își termină deplasarea la stația bulevardul Lacul Tei. Cei care au nevoie să meargă mai departe trebuie să aștepte linia navetă 605. Termenul de finalizare a lucrării este de 12 luni, adică traficul pe aceste mari bulevarde ar trebui să revină la normal la începutul anului viitor.

Și se jură că nu fură!

Primarul Nicușor Dan dă asigurări că va moderniza în total 50 km de șine de tramvai și că până la finalul anului 2027 în București întreaga infrastructură va fi una nouă. Însă pentru bucureșteni, nu e un lucru străin că cele mai multe lucrări nu sunt gata la termen. Asta dacă nu cumva sunt lăsate în paragină. De data aceasta, autoritățile promit că până ce elevii se întorc la școală, iar traficul se va aglomera, circulația pe aceste rute va reveni la normal.

Măsura de restricționare este programată pentru perioada 06.07.2024 – 07.09.2024; orice modificare eventuală va fi anunțată printr-o informare actualizată, au informat autoritățile.

Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Otopeni, fără transbordare la stația de metrou 1 Mai.

Dar să nu uităm de pietoni, care vor avea acum ocazia unică de a experimenta un nou sport extrem: ocolirea șantierelor și traversarea printre buldozere. Poate că ar trebui să le mulțumim autorităților pentru oportunitatea de a ne îmbunătăți sănătatea prin mersul pe jos. Oricum, în curâns, mersul cu mașina ar putea deveni un lux pe care puțini și-l vor mai permite.

Citește și:

Cookies