Comitetul pentru Situații de Urgență București se întrunește azi, convocat de prefect, pentru a discuta despre Planșeul de la Unirii, a cărui stare s-a degradat și mai tare de la ultima expertiză.
Ședința va începe la ora 14:00 și la discuții vor participa reprezentanți ai autorităților locale care fac perte din Copmitetul pentru Situații de Urgență și care sunt direct implicate în problema de infrastructură fragilă de la Unirii: Primăria Capitalei, Prefectura și Primăria Sectorului 4, instituțiile de urgență,.
Ședința a fost convocată de prefectul PSD Mugur – Mihai Toader, care conduce comitetul în calitate de președinte, după ce primarul Sectorului 4 Daniel Băluță a declarat, după o inspecție de săptămâna trecută, că structura stă să se prăbușească, iar lucrările au nevoie de autorizație „pentru că este o urgență a orașului”.
În această dimineață, înainte de ședința de la Prefectură, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a vorbit iar, într-o postare pe Facebook, despre starea deplorabilă în care se află în acest moment Planșeul Unirii:
Specialiștii care au întocmit expertizele tehnice ale planșeului și care avertizează că orice zi de întârziere în demararea lucrărilor de refacere totală a plăcii de beton veche de aproape 100 de ani, înseamnă o zi în plus de risc pentru miile de oameni care circulă zilnic prin centrul orasului.
Perspectiva lui Nicușor Dan pare mai puțin apocaliptică; după aceeași inspecție de săptămâna trecută, a spus că situația de urgență nu reiese din expertiză și c că Planșeul de la Unirii ar rezista la un cutremur mai mărice:
Nu sunt specialist în structuri de rezistenţă, dar în opinia mea nu există un risc la un cutremur normal de magnitudine 6. La cutremur de magnitudine 7 problemele vor fi mari, dar în special pe clădiri,
Planșeul de la Unirii a fost construit anii 30 și era, inițial, un pod de lemn peste Dâmbovița; în anii ’80, când Ceaușescu reconfigura tot centrul, a fost „betonat” și peste planșeu a fost construit pasajul rutier Uniri; sub el, dar și sub Dâmbovița, au fost amenajate stațiile de metrou Unirii 1, Unirii 2 și pasajul pietonal dintre acestea.
Despre degradarea acestui există rapoarte încă din anul 2017, când Administrația Străzilor din București a comandat expertizarea tuturor podurilor și pasajelor din București.
Concluziile expertizei arată, încă de atunci: