ESENȚIAL | O nouă amânare pentru Giurgiu, primul tren de metrou fabricat în Brazilia pentru Metrorex și adus la București. Abia la anul ne-am putea plimba cu el

18 sept. 2024
1224 afișări
ESENȚIAL | O nouă amânare pentru Giurgiu, primul tren de metrou fabricat în Brazilia pentru Metrorex și adus la București. Abia la anul ne-am putea plimba cu el
ESENȚIAL | O nouă amânare pentru Giurgiu, primul tren de metrou fabricat în Brazilia pentru Metrorex și adus la București. Abia la anul ne-am putea plimba cu el. Sursa foto: Alstom/ LinkedIn

Giurgiu, primul tren de metrou produs de Alstom în Brazilia pentru Metrorex, are parte de o nouă amânare. Inițial, autoritățile au promis punerea în circulație pe Magistrala 5 la finalul anului 2023.

Acum, Metrorex anunță că Alstom spune că vom circula cu Giurgiu în primul trimestrului al anului 2025.

O nouă amânare pentru Giurgiu, primul metrou fabricat în Brazilia pentru București: în 2025 va fi pus în circulație

Giurgiu este primul metrou fabricat în Brazilia pentru Metrorex, a ajuns de ceva vreme în București și ar urma să fie pus în circulație în câteva luni, în anul 2025, se arată într-un răspuns Metrorex transmis la solicitarea Economedia.

Reprezentanții Ministerului Transporturilor promiteau că noul tren de metrou va fi pus în circulație încă de la sfârșitul anului 2023, astfel încât să nu se piardă finanțarea din bani europeni. Apoi, promisiunile de punere în funcțiune au fost pentru vara, toamna și iarna aceasta.

În conformitate cu cele mai recente date transmise de Furnizorul ALSTOM TRANSPORT S.A., punerea în funcțiune a primului tren de metrou se estimează a se realiza în trimestrul I, 2025, a răspuns compania care administrează transportul public subteran din București.

În iunie, la Depoul Berceni a ajuns și al doilea tren de metrou produs în Brazilia, botezat „Ilfov”. Cu toate acestea, există întârzieri mari.

Luna trecută, ministrul Transporturilor a ținut să atenționeze public compania Alstom (Franța) pentru întârzierea celor 13 rame de metrou pentru și a celor 37 de trenuri electrice InterRegio de lung parcurs. Sorin Grindeanu spunea că, în momentul în care a fost depășit cadrul legal, nu o să aibă „nicio ezitare” să sesizeze organele penale.

De curând, producătorul Alstom ajunsese la penalizări de peste 20 de milioane de euro pentru întârzierea garniturilor de metrou și la penalizări de 90 de milioane lei pentru întârzierea livrărilor de trenuri, spunea Sorin Grindeanu.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies