Începând de joi, bucureștenii vor avea de înfruntat o nouă serie de restricții de circulație ce se vor institui în nordul Bucureștiului, pe DN1, din pricina șantierului de la Magistrala de metrou M6. Încep lucrările la cea de-a doua secțiune – Băneasa Otopeni.
Traficul din zona de nord va fi dat peste cap încă o dată începând din data de 12 septembrie 2024. Aceste restricții de circulație ce vor fi instituite sunt necesare pentru a permite efectuare lucrărilor la secțiunea Tokyo-Aeroportul Otopeni a magistralei M6, conform HotNews.ro.
Vor avea o durată de 90 de zile, iar în acest timp urmează să fie executate lucrările preliminare pentru realizarea structurilor aferente viitoarelor stații de metrou „Washington” și „Otopeni”.
Această stație de metrou se va afla pe laterala estică a Șoselei București-Ploiești, zona de Sud -Est a intersecției Șos. București-Ploiești și Bd. Dr. Liviu Librescu / Strada Jandarmeriei. Vor exista trei zone e acces în stație, două dintre ele urmând să fie conectate cu pasajul pietonal pe sub Șos. București – Ploiești (DN1). Cea de-a treia intrare se va afla de-a lungul stației.
„Washington” urmează să aibă o lungime de 159 metri și o lățime maximă de 22,16 m. În zona unde se va realiza stație urmează să fie introduse următoarele restricții:
Restricțiile instituite pe amplasamentul viitoarei stații de metrou „Washington” nu vor afecta circulația rutieră de pe DN1.
Stația de metrou „Otopeni” urmează să fie poziționată parțial sub carosabilul Căii Bucureștilor și sub semaforul de la intersecția acestuia cu Strada 23 August (arteră centrală din orașul Otopeni).
Va avea două căi de acces, la capătul sudic, de o parte și de alta a Căii București. Stația „Otopeni” urmează să aibă o lungime de 159 m și o lățime maximă de 22,16 m.
Restricțiile ce se instituie în zona unde urmează să fie realizată stația sunt:
Aceste restricții nu vor afecta circulația auto pe banda de ieșire dinspre Strada 23 August în DN1, și nici circulația rutieră pe DN1 în timpul zilei.
Lotul 1.2 al M6 este cuprins între Băneasa și Otopeni, și include un traseu de 7,6 km între stațiile de metrou Tokyo și Aeroport Otopeni. Lucrările sunt realizate de Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt A.S. (Turcia) – Somet SA (România).
Acest lot urmează să aibă un total de 6 stații de metrou. Iată care sunt acestea:
După ce lucrările vor fi finalizate, lotul nordic urmează să completeze traseul M6, asigurând astfel legătura între stația existentă deja „1 Mai” și viitoarea stație „Aeroportul Otopeni”.
În total, noua Magistrală 6 va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou, iar pe acest traseu vor circula 12 trenuri de metrou.