ESENȚIAL | Nicușor Dan, despre planșeul Unirii: Degradarea de sub parc e gravă, PS4 a depus cerere de autorizație în regim de urgență. Așteptăm și pentru pasaj

19 sept. 2024
7932 afișări
ESENȚIAL | Nicușor Dan, despre planșeul Unirii: Degradarea de sub parc e gravă, PS4 a depus cerere de autorizație în regim de urgență. Așteptăm și pentru pasaj
ESENȚIAL | Nicușor Dan, despre planșeul Unirii: Degradarea de sub parc e gravă, PS4 a depus cerere de autorizație în regim de urgență. Așteptăm și pentru pasaj | Sursa foto: Agerpres, Inquam Photos / Octav Ganea

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a vorbit despre marele șantier de la planșeul Unirii, care se află acum în faza birocratică. Edilul a transmis că Primăria Sectorului 4 a depus o cerere de autorizație în regim de urgență, dar aceasta vizează bucata de sub parc a planșeului, nu și Pasajul Unirii.

Nicușor Dan a explicat că autorizațiile în regim de urgență se emit doar dacă un expert susține că este un pericol public, lucru care nu s-a regăsit în expertiză. Edilul a mai spus că așteaptă toate avizele de la PS4 pentru a le da autorizația pentru începerea lucrărilor.

Noi anticipăm, fără să avem vreo expertiză, anticipăm că degradarea din pasaj nu este la nivelul degradării din parc. Noi anticipăm că nu va fi nevoie de blocarea traficului prin pasaj care este cel mai uzitat.

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a declarat că această structură stă să se prăbușească și reprezintă un pericol. Totodată, acesta a anunțat că a trimis către Primăria Capitalei toate documentele și așteaptă semnătura lui Nicușor Dan pentru începerea lucrărilor la planșeul de la Unirii.

„Anticipăm că nu va fi nevoie de blocarea traficului prin pasaj”

Nicușor Dan a fost întrebat joi, 19 septembrie, potrivit News.ro, în cadrul unei conferințe de presă, dacă mai este nevoie să dea autorizații pentru începerea lucrărilor la planșeul Unirii.

Ce este planșeul Unirii? Este acel capac care este deasupra Dâmboviței, de la Hanul lui Manuc până când revedem Dâmbovița la suprafață și care are o lățime de 15 metri, ne imaginăm deasupra cursului apei.

El are două componente, una de aici, de la Hanul lui Manuc până la pasaj, și a doua este pasajul rutier subteran nord-sud pe care îl cunoaștem. Bucata de pasaj care este prin parc și până la podul de la Hanul lui Manuc este din anii ‘30. Cea pe care se sprijină pasajul rutier este din anii ‘80.

Pentru moment nu avem sau cel puțin nu ne-au fost transmise nouă, aici, la Primăria Capitalei, nu ne-au fost transmise decât expertize de rezistență pentru bucata de sub parc, nu și pentru cea de sub pasajul rutier. Noi anticipăm, fără să avem vreo expertiză, anticipăm că degradarea din pasaj nu este la nivelul degradării din parc. Noi anticipăm că nu va fi nevoie de blocarea traficului prin pasaj care este cel mai uzitat.

Într-o stare mai avansată de degradare față de planșeul Unirii se află pasajul Lujerului, pasajul Obor și podul de pe Șoseaua București-Ploiești, a mai spus edilul Capitalei.

În normativul de rezistență pe poduri și pasaje există cinci categorii: categoria 1 – cea mai bună, categoria 5 – cea mai rea. Categoria 4 se numește nesatisfăcător și categoria 5 este un fel de mai mult decât nesatisfăcător. Și e un punctaj. Planșeul din Piața Unirii este categoria a patra, cu un punctaj mai apropiat de categoria a treia decât de categoria a cincea. În momentul ăsta, pasajul Lujerului, pasajul Obor și podul de pe București-Ploiești, care sunt în categoria a cincea, sunt mai rele decât planșeul din Piața Unirii.

Nicușor Dan: Autorizațiile în regim de urgență se emit doar dacă expertul spune că e pericol public

Nicușor Dan a explicat că PS4 a depus documentația pentru o autorizație, dar că aceasta este una pentru lucrare în regim de urgență. Autorizația în regim de urgență se emite doar dacă un expert spune despre construcție că este un pericol public.

Primăria Sectorului 4 ne-a depus o documentație pentru autorizașie. Ne-a depus mai întâi o documentație pentru un certificat de urbanism pe care l-am dat pe 2 sau 3 septembrie, prima zi din septembrie lucrătoare, și ne-a depus documentația pentru autorizație, numai că este o inadvertență în documentația pe care dumnealor au depus-o.

Precizez că cererea de autorizare se referă din nou la bucata de sub parc, nu și la pasajul rutier. Pentru că dumnealor cer să emitem o autorizație în regim de urgență și legea spune că autorizațiile în regim de urgență se emit doar dacă expertul spune că e pericol public.

Primarul Capitalei a mai spus că din expertiză nu reiese faptul că ar fi nevoie de lucrări în regim de urgență.

Nu există asta în expertiză și doar pentru chestiuni punctuale, nicidecum pentru o lucrare așa de mare, de 600-800 de metri. Le-am comunicat asta și acum așteptăm să vină să ne spună dacă expertul a identificat pe cuprinsul acestor 600 de metri un punct, două puncte, trei puncte unde e nevoie să dăm o autorizație în regim de urgență pentru sprijiniri provizorii. Dacă nu, îi așteptăm cu documentația totală pentru a le da o autorizație în regim normal.

Acesta a spus că așteaptă expertiza unui specialist care să spună că planșeul reprezintă un pericol pentru a emite autoritația în regim de urgență.

Orice fel de lucrare trebuie autorizată de primarul municipiului București. În momentul de față nu există o autorizație. Dacă expertul vine cu o expertiză care spune aici, aici și aici este pericol public, pentru punctele alea o să dăm autorizația regim de urgență. Dacă nu, așteptăm ca ei să vină cu toate avizele pentru a le da o autorizație normală. Asta este normalitatea pentru că acolo este un nod important. Sunt și conducte, este și metroul care este vecin și este cursul de apă, bineînțeles dedesubt, și trebuie ca specialiștii din toate aceste instituții, asta este rolul avizului, să spună dacă proiectul care le este prezentat este viabil pentru infrastructurile lor sau nu.

Declarația lui Daniel Băluță:

Cookies