ESENȚIAL | „Metroul e la un pas să cadă”, avertizează sindicaliștii din Metrorex, după ce furtuna de luni a inundat peroane și infiltrațiile au prăbușit un zid în stația Piața Sudului

13 iun. 2025
4819 afișări
ESENȚIAL | „Metroul e la un pas să cadă”, avertizează sindicaliștii din Metrorex, după ce furtuna de luni a inundat peroane și infiltrațiile au prăbușit un zid în stația Piața Sudului
ESENȚIAL | „Metroul e la un pas să cadă”, avertizează sindicaliștii din Metrorex, după ce furtuna de luni a inundat peroane și infiltrațiile au prăbușit un zid în stația Piața Sudului | Sursa foto: Metrorex - Facebook

Uniunea Sindicatul Liber din Metrou (USLM) avertizează că „metroul este la un pas să cadă”, după ce furtuna de luni, 9 iunie, a creat pagube uriașe.

Aceștia subliniază că, din cauza canalizării care nu a putut face față cantității uriașe de apă, în unele stații de metrou s-au format „adevărate cascade, care au căzut peste instalațiile metroului”.

Acum, USLM cere aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al Metrorex pe anul 2025.

Sindicaliștii USLM cer aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al Metrorex. „Nu mai avem bani nici să cumpărăm un șurub”

USLM avertizează, printr-un comunicat transmis de Antena 3 CNN, că „metroul este la un pas să cadă”.

Stimați cetățeni, călători sau nu ai metroului din București, vă informăm pe această cale că „metroul este la un pas să cadă”. Aceasta nu este o simplă metaforă menită să „placă” presei și publicului, este adevărul gol-goluț. Am trăit cu toții situația generată de ploaia torențială din data de luni, 9 iunie 2025, când Bucureștiul a fost blocat de cantitatea mare de apă căzută din cer.

Reprezentanții sindicatului au reiterat problema canalizării din vina căreia, în unele stații de metrou, s-au format „adevărate cascade, care au căzut peste instalațiile metroului”.

Canalizarea, incapabilă să preia această cantitate de apă, a transformat Bucureștiul într-o mică Veneție. O mare parte din această apă s-a revărsat în stațiile de metrou, în unele dintre acestea formând adevărate cascade, care au căzut peste instalațiile metroului (căi de acces, spații tehnice, trenuri, căi de rulare, șina a treia, transformatoare, instalații de semnalizare, telecomunicații, iluminat etc.). Dumneavoastră, publicul călător, nu ați sesizat toate acestea pentru că trenurile de călători au circulat trecând prin apă și prin foc, angajații metroului făcându-și cu brio datoria într-o situație de criză.

Uniunea Sindicatul Liber din Metrou cere aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al Metrorex pe anul 2025. Reprezentanții spun că s-a ajuns „în situația în care nu putem cumpăra nici măcar un șurub”.

Dar oricât ne-am dori noi să reușim, nu vom putea face acest lucru fără bugetare, fără un Buget de Venituri și Cheltuieli aprobat. Am ajuns în situația în care nu putem cumpăra nici măcar un șurub, iar această apă a produs pagube însemnate și, mai ales, a arătat că nu mai putem continua fără finanțare și fără un buget aprobat care să permită achiziționarea celor necesare pentru buna funcționare.

Metroul nu afectează doar viața celor 630.000 de călători zilnic, ci influențează viața a 4.000.000 de oameni care interacționează cu zona metropolitană București-Ilfov.

Noi, cei din metrou, nu cerem decât aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al Metrorex pe anul 2025, pentru a putea achiziționa piesele de schimb și materialele atât de necesare bunei funcționări a metroului.

Fără BVC MTX/2025 aprobat, metroul cade într-un ritm rapid și într-un mod posibil irecuperabil.

Furtuna de luni a provocat pagube și la metrou. Din cauza infiltrațiilor, un zid din stația Piața Sudului s-a prăbușit. Club Feroviar a enumerat incidentele de luni, 9 iunie:

Cookies