ESENȚIAL | Inspectorii PMB spun că totul e OK pe șantierul de la Linia 5. Pro Infrastructură și Metrou Ușor au sesizat distanțieri lipsă, goluri în suduri, stâlpi descentrați

04 iul. 2024
1562 afișări
ESENȚIAL | Inspectorii PMB spun că totul e OK pe șantierul de la Linia 5. Pro Infrastructură și Metrou Ușor au sesizat distanțieri lipsă, goluri în suduri, stâlpi descentrați
ESENȚIAL | Inspectorii PMB spun că totul e OK pe șantierul de la Linia 5. Pro Infrastructură și Metrou Ușor au sesizat distanțieri lipsă, goluri în suduri, stâlpi descentrați | Sursă foto: Asociația Metrou Ușor - Facebook

la începutul acestei săptămâni Asociației Pro Infrastructură și Asociația Metrou Ușor au tras un semnal de alarmă în ceea ce privește o serie de nereguli pe șantierul de la linia 5. În urma acestora, a fost organizată o întâlnire de șantier, iar PMB a revenit cu concluziile.

PMB anunță care este situați pe șantierul de la linia 5

Luni, 1 iunie 2024, pe forumul „PeUndeMerg” al comunității Asociației Pro Infrastructură au fost publicat o serie de imagini cu erori grave de execuție pe șantierul linie de tramvai 5.

Printre problemele sesizate se numără:

  • Stâlpii rețelei sunt pe alocuri descentrați, cu fundația disproporționat de lată, iar în zona lor nu se pot monta traversele din cauza lipsei de spațiu. Șinele sunt, pe alocuri, lipite la propriu de fundațiile stâlpilor. Mai mult, nealiniere stâlpilor poate îngreuna circulația autobuzelor pe viitorul culoar unic.
  • Lipsesc distanțierii, iar plasa metalică sudată este „lipită” de asfaltul de la bază, ceea ce va face ca plasă sa nu fie înglobat corespunzător în structura stratului de beton, ci doar în extremitate acestuia. Fără distanțieri, eforturile de întindere nu vor fi preluate corespunzător.
  • Au fost identificate goluri în sudurile dintre cupoanele de șină.

În acest context, Asociațiile Pro Infrastructură și Metrou Ușor au cerut PMB să facă verificările necesare și să remediere problemele, astfel încât călătorii să nu fie puși în pericol:

Cetățenii își doresc lucrări de calitate, eficiență și siguranța în exploatare înainte de toate, nu ca lucrările să se termine înainte de termen, dacă asta înseamă repede și prost. Vorbim despre o lucrare importantă de infrastructură ce va dăinui zeci de ani.

În urma sesizării, Direcția Generală Investiții – Serviciul Urmărire Lucrări, a făcut verificări pentru a constata dacă cele afirmate se confirmă sau nu.

Astfel că, s-a organizat o întâlnire pe șantier la care au luat parte:

  • Proiectantul,
  • Supervizorul/dirigintele de șantier,
  • Constructorul.

Ulterior, Municipalitatea a revenit cu explicații pentru fiecare dintre problemele ce au fost semnalate. Iată care sunt acestea:

  1. Mărimea fundației „disproporționat de lată” a rezultat dintr-un calcul funcție de încărcările stâlpului: se întâmplă frecvent sa existe guri de vizitare aferente canalizării în axul liniei de tramvai, astfel distanța dintre traverse se mărește. Distanța dintre traverse poate fi accidental până la 1.5 m, fără să afecteze siguranța în circulație. Fundațiile stâlpilor metalici sunt executate conform proiectului. Stâlpii SM6 au fundația de 1,60 x60x1,90 metri, deci față de axul celor două căi de rulare este o distanță de 0,80 m de o parte și alta. În conformitate cu proiectul, interaxul celor două căi este de 3,5 lungime unei traverse fiind de 2m.
  2. Sudurile aluminotermice sunt executate conform proiectului și au rapoarte de examinate prin control ultrasonic, cu volum de examinare de 100%.
  3. Distanțierii se montează în momentul calării liniei pentru betonare.

În final, administrația publică a transmis mulțumiri către Asociația Pro Infrastructură pentru interesul acordat lucrărilor de reabilitare pentru linia 5. De asemenea, PMB a oferit asigurarea că orice sesizare este luată în considerare, iar cele semnalate sunt verificate.

Luăm măsuri pentru remedierea deficiențelor sesizate, acolo unde acestea se dovedesc a fi corect identificate.

| Sursă foto: PMB
| Sursă foto: PMB

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies