ESENȚIAL | Incredibilul efect secundar al oribilei aglomerații de la metrou: noile trenuri Alstom nu pot fi testate, că vechile circulă aproape nonstop. Soluția pare peste hotare

15 apr. 2025
17683 afișări
ESENȚIAL | Incredibilul efect secundar al oribilei aglomerații de la metrou: noile trenuri Alstom nu pot fi testate, că vechile circulă aproape nonstop. Soluția pare peste hotare
ESENȚIAL | Incredibilul efect secundar al oribilei aglomerații de la metrou: noile trenuri Alstom nu pot fi testate, că vechile circulă aproape nonstop. Soluția pare peste hotare. Sursa foto: Alstom/ LinkedIn

Aglomerație mare la metrou, nu doar pe peroane, ci și pe șine, iar noile trenuri Alstom, aduse în București, nu pot fi testate, atât cât este necesar. Surse din Ministerul Transporturilor au declarat pentru Gândul că rețeaua de metrou din Capitală este foarte aglomerată, iar noile trenuri nu pot fi testate, astfel încât să fie introduse în circulație.

Alstom a decis ca testele dinamice să fie realizate într-un poligon din Franța. Aceasta nu este singura problemă: apar tot felul de martori în bord la noile trenuri, iar specialiștii trebuie să afle care-i cauza.

Aglomerație la metrou, pe șine: întârzie testele la noile trenuri Alstom

Gândul.ro a aflat, potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, că testele noilor trenuri Alstom aduse la București întârzie foarte mult din cauză că rețeaua de metrou este foarte aglomerată.

Amintim că, prima garnitură Alstom a ajuns în Capitală în urmă cu un an, dar nici acum nu a fost introdusă în circulație.

Din cauza aglomerației din București, Alstom a decis să facă testele dinamice ale trenurilor de metrou la un poligon din Franța.

Rețeaua de metrou din București este foarte aglomerată. Cei de la Alstom nu au timp să facă testele, pentru că există disponibilitate doar două ore pe noapte, cu toate procedurile de retragere a metrourilor care sunt în circulație. Ca atare, există o constrângere majoră pentru testele dinamice ale noilor trenuri aduse din Brazilia, au declarat sursele MT pentru Gândul.

Reprezentanții Alstom au decis ca testele dinamice să fie făcute în Franța. În București nu există un poligon de testare apt.

Avem o problemă majoră nerezolvată de decenii. Faptul că nu avem un poligon de testare apt să facă față la această activitate corespunzător, așa cum este poligonul pentru trenuri.

Despre teste, sursele spun că cele mai grele vor fi cele de anduranță, de 10.000 de kilometri. Acestea sunt obligatorii înainte ca trenurile de metrou să intre în circulație și trebuie făcute pe Magistrala 5 Drumul Taberei:

Vor dura cel puțin trei luni aceste teste, ceea ce înseamnă că se întârzie foarte mult. Nu este deloc în regulă ce se întâmplă, sunt câteva scăpări în contract. Și atenție! Până la finalizarea testărilor, practic nu putem considera fabricația finalizată, au explicat specialiștii.

Se aprind martori în bord la noile trenuri Alstom, aduse tocmai din Brazilia

În urmă cu doar câteva zile, la un nou test, mai multe becuri s-ar fi aprins în bordul unui nou tren Alstom, iar nimeni nu a știut de ce. Totodată, conform surselor Gândul, un tren care ar fi trebuit să ajungă la București s-ar fi oprit direct în Franța, la Alstom, acolo unde specialiștii francezi trebuie să-și dea seama care sunt problemele.

Nu mai înțelegea nimeni nimic. Se uitau unii la alții. Nici acum, după un an de când a venit primul tren, nu înțelegem de ce nu se introduc în circulație aceste metrouri. Se pare că una dintre garniturile care trebuia să vină recent a fost dusă direct la Alstom în Franța. Specialiștii de acolo vor verifica softul trenului. Cei de la Alstom spun că la 1 octombrie ar intra în circulație cu primul tren. Este greu de crezut.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies