ESENȚIAL | Incident grav la metrou, ținut secret de Metrorex: un tren plin cu călători n-a mai răspuns la comenzi. Club Feroviar: Priceperea mecanicului a fost salvatoare

13 dec. 2023
17708 afișări
ESENȚIAL | Incident grav la metrou, ținut secret de Metrorex: un tren plin cu călători n-a mai răspuns la comenzi. Club Feroviar: Priceperea mecanicului a fost salvatoare
ESENȚIAL | Incident grav la metrou, ținut secret de Metrorex: un tren plin cu călători n-a mai răspuns la comenzi. Club Feroviar: Priceperea mecanicului a fost salvatoare. Sursa foto: Agerpres

Un incident grav a avut loc la metrou, în urmă cu aproximativ două luni, însă Metrorex l-a ținut secret. Un tren care circula pe Magistrala 2, plin cu călători, nu a mai răspuns la comenzi. Doar priceperea mecanicului a făcut posibilă evitarea unui accident grav.

Conducerea Metrorex nu a informat AGIFER (Agenția de Investigare Feroviară Română) despre acest incident.

Oficialii Metrorex au recunoscut producerea incidentului abia după ce au fost chestionați de Club Feroviar în acest sens, dar au încercat să bagatelizeze gravitatea lui, spune Club Feroviar.

Metrorex a ținut secret un incident grav la metrou

Mai exact, la data de 20 octombrie 2023, trenul 16 format din REM 1314-2314 nu a mai răspuns la comenzi în momentul în care mecanicul i-a dat comandă de plecare din stația de metrou „Dimitrie Leonida” (fostă IMGB) de pe Magistrala 2. Totodată, trenul de metrou a început să meargă înapoi.

Din fericire, mecanicul a avut prezență de spirit și a evitat producerea unui grav accident. Trenul a fost readus în stația Dimitrie Leonida, iar călătorii au fost debarcați în siguranță.

Club Feroviar a reușit să discute cu mecanicul implicat, iar bărbatul a confirmat producerea incidentului. Cu toate acestea, a refuzat să ofere detalii și a recomandat sursei citate să contacteze conducerea Metrorex.

Surse din cadrul Metrorex au declarat pentru Club Feroviar că mecanicul a întocmit un raport de eveniment. Acolo, a relatat cu lux de amănunte: trenul de metrou a acționat invers comenzii date de el. Mai apoi, documentul a fost modificat, la presiunile făcute de personalul ingineresc Metrorex.

În consecință, Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) nu a fost informată, așa cum ar fi fost normal să se procedeze în cazul unui incident grav.

Responsabilii societății au bagatelizat incidentul

În data de 20.10.2023, personalul de conducere a trenului 16, format din REM 1314 – 2314, a avizat operatorul de circulație despre un defect apărut în momentul opririi în stația Dimitrie Leonida, pe firul 1. Defectul, semnalat de bordul trenului (display HMI) ca , a provocat un efect mecanic de mișcare înapoi în momentul în care trenul a fost oprit și frânat în stație. Ca urmare, s-a decis retragerea trenului din circulație în vederea verificării și remedierii. Călătorii au fost debarcați în stația Dimitrie Leonida și au continuat călătoria cu următorul tren sosit în stație. Trenul a fost preluat de reprezentanții firmei responsabile de mentenanța trenurilor, Alstom Transport SA, care au identificat și remediat o defecțiune minoră la unitatea de tracțiune a trenului. De asemenea, reprezentanții firmei de mentenanță Alstom Transport SA au subliniat în procesul verbal că acest singur defect de tracțiune nu afectează performanțele tracțiunii trenului. Este important de menționat că atât producătorul trenului, CAF, cât și AGIFER, sunt informate cu privire la evenimentele produse în circulație, în conformitate cu prevederile HG 117/2010. Defecțiunea minoră din data de 20.10.2023, așa cum este denumită în reglementările, manualele sau alte documente de circulație a trenurilor de metrou, nu se încadrează în categoriile reglementate de HG 117/2010, se arată în răspunsul Metrorex pentru Club Feroviar.

Despre acest incident, citește mai multe pe Club Feroviar, AICI.

Te-ar mai putea interesa și: Violeta, polițista care, în drum spre serviciu, a salvat o tânără bătută crunt la metrou, în stația Brâncoveanu. Mesajul ei către colegi: Scuze pentru întârziere, o fată a avut nevoie de mine

Cookies