Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat că luni, 22 ianuarie, va fi semnat contractul pentru refacerea planșeului și pasajului de la Piața Unirii. Mai precis, acordul este încheiat cu proiectanții și constructorii care se vor ocupa de realizarea proiectului tehnic și a lucrărilor. Este vorba despre probabil una dintre cele mai necesare și complexe lucrări din Bucureștiul ultimilor ani.
Reconstrucția planșeului de la Piața Unirii va intra în linie dreaptă în viitorul apropiat, după ce primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a declarat că luni, 22 ianuarie, se va semna contractul pentru refacerea Pasajului Unirii și a planșeului care practic susține Piața Unirii. Mai multe detalii vor fi disponibile în cursul zilei de luni, a adăugat edilul.
„Începe numărătoarea inversă pentru refacerea Planșeului Unirii! Mâine, semnăm contractul cu specialiștii (proiectanți și constructori) care se vor ocupa de proiectul tehnic și, ulterior, de lucrările efective.
Pentru SIGURANȚA bucureștenilor, ne-am ASUMAT acest proiect, extrem de dificil, din nevoia de RESPONSABILITATE și de EFICIENȚĂ pe care oamenii din acest oraș o așteaptă de la cei care trebuie să ofere comunității liniște, normalitate și un trai decent.
Revin cu detalii în cursul zilei de mâine!”, a scris Daniel Băluță pe pagina sa de Facebook.
Pentru refacerea planșeului de la Piața Unirii a fost o singură ofertă depusă, cea a Asocierii Erbașu – Concrete Solutions – BogArt. Aceasta a fost declarată conformă, la finalizarea evaluării tehnice. Este vorba despre un contract în valoare de 800 de milioane de lei, fonduri provenite integral de la Guvern.
Lucrarea are ca termen de realizare o perioadă de 33 de luni, dintre care 9 luni maxim pentru etapa de proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor propriu zise.
Planșeul de la Unirii, construit acum aproape 90 de ani este, potrivit expertizelor, într-un real pericol de prăbușire. Peste planșeu trece pasajul rutier, iar sub planșeu este stația de metrou, una dintre cele mai mari, mai tranzitate și mai aglomerate din București.
Ultima expertiză a plăcii de beton care acoperă Râul Dâmbovița a fost făcut cu mai puțin de doi ani în urmă, a fost realizată de Universitatea Tehnică de Construcții și are concluzii extrem de îngrijorătoare: în planșeu sunt grinzi rupte sau dislocate, zone de beton afectate de mucegai și rugină ca urmare a umezelii și a infiltrării apei.
CITEȘTE ȘI