ESENȚIAL | În sfârșit, metrou cu sistem de protecție ca la japonezi și la noi, în București. Metrorex: Se montează pe M4 și se deschid în dreptul ușilor, când oprește trenul

25 mart. 2025
3808 afișări
ESENȚIAL | În sfârșit, metrou cu sistem de protecție ca la japonezi și la noi, în București. Metrorex: Se montează pe M4 și se deschid în dreptul ușilor, când oprește trenul
ESENȚIAL | În sfârșit, metrou cu sistem de protecție ca la japonezi și la noi, în București. Metrorex: Se montează pe M4 și se deschid în dreptul ușilor, când oprește trenul | Sursă foto: Agerpres

Metrorex va monta panouri de protecție pe peroanele stațiilor de pe viitoarea Magistrală M4, cea care va face legătura între Gara de Nord 2 și Gara Progresul. Acestea vor fi prevăzute cu panouri de sticlă și uși automate care vor se vor deschide doar după ce trenul oprește în stații.

Metrorex va monta panouri de protecție în stațiile de pe M4

Panourile de protecție urmează să fie amplasate pe marginea peroanelor, iar primele stații unde acestea vor fi montate sunt cele de pe viitoarea magistrală M4, conform informațiilor transmise de Profit.ro. Mai precis, este vorba despre viitoarele stații cu numele:

  • Știrbei Vodă,
  • Bogdan Petriceicu Hașdeu,
  • Uranus,
  • George Rozorea,
  • Chirigiu,
  • Filaret,
  • Eroii Revoluției 2,
  • George Bacovia,
  • Toporași,
  • Nicolae Cajal,
  • Luică,
  • Giurgiului,
  • Progresul.

Acest sistem a fost testat pentru prima dată în anul 2022, când porțile care au rolul de a preveni tentativele de suicid sau accidentele nefericite au fost montate pe peronul stației Berceni. Astfel, compania Metrorex a testat atât reacția călătorilor, cât și noul sistem în sine.

Iată un clip în care se pot vedea porțile montate pentru a fi testate:

Metrorex a transmis, pentru sursa mai sus citată, că nu au fost înregistrate probleme în ceea ce privește tehnologia testată. Circulația trenurile nu a fost afectată, iar călătorii nu au fost puși în pericol de noul sistem de protecție.

Deși compania are în plan să extindă acest sistem în cât mai multe stații din București, la acest moment nu există fonduri suficiente:

Metrorex rămâne interesată în identificarea de soluții pentru creșterea nivelului de siguranță a călătorilor atât în spațiile publice ale stațiilor de metrou, cât și în trenurile de metrou.

Costurile necesare pentru demararea/finalizarea investiției și ulterior pentru activitatea de mentenanță, cât și din cauza perioadei pandemice care a generat o scădere a veniturilor, coroborat cu o creștere semnificativă a costurilor generale și în special a costurilor cu utilitățile, au influențat și influențează în continuare deciziile privind realizarea obiectivelor de investiții.

Orice investiție parcurge etapele legale legate de asigurarea finanțării, studii de prefezabilitate, fezabilitate, procedură de achiziție.

Pentru instalarea acestor panouri de sticlă și a ușilor automate pe peroanele viitoarelor stații de pe M4, finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

În anul 2017, o tânără în vârstă de doar 25 de ani și-a pierdut viața după ce a fost împinsă de o altă femeie în fața unei garnituri de metrou. Incidentul tragic a avut loc în stația Dristor. Aceasta a încercat să facă același lucru și la stația Costin Georgian.

La scurt timp, atacatoarea care fusese surprinsă de camerele de luat vederi din stațiile de metrou a fost reținută.

Nu este sigurul incident de acest fel de a avut loc le metrou. În 2022, o altă femeie a încercat să împingă pe șine călătorii aflați în stația Lujerului. Aceasta a fost identificată de poliție și dusă la Spitalul de Psihiatrie Obregia.

Te-ar mai putea interesa și:

 

Cookies