ESENȚIAL | DN1 va fi lărgit la 3 benzi, între Aeroportul Otopeni și Centura Modernă a Capitalei, Autostrada Bucureștiului (A0)

31 ian. 2024
1939 afișări
ESENȚIAL | DN1 va fi lărgit la 3 benzi, între Aeroportul Otopeni și Centura Modernă a Capitalei, Autostrada Bucureștiului (A0)
ESENȚIAL | DN1 va fi lărgit la 3 benzi, între Aeroportul Otopeni și Centura Modernă a Capitalei, Autostrada Bucureștiului (A0) | Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/FB

DN1 ar urma să fie lărgit la 3 benzi pe sens, între Aeroportului Otopeni și Autostrada Bucureștiului A0, zona Lotului 2 Nord.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor anunță că a fost transmisă către Agenția Națională pentru Achiziții Publice documentația de atribuire a licitației pentru elaborarea studiului de fezabilitate.

DN1, lărgit la 3 benzi, între Aeroportul Otopeni și Autostrada Bucureștiului A0

DN1 va fi lărgit la 3 benzi pe sens în zona Aeroportului Otopeni

A fost transmisă către Agenția Națională pentru Achiziții Publice #ANAP documentația de atribuire a licitației pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar largirii DN1 la 3 benzi pe sens, a anunțat Irinel Ionel Scrioșteanu, marți, 30 ianuarie, într-o postare pe Facebook.

Mai exact, va fi lărgită porțiunea de drum cuprinsă între Aeroportul Internațional „Henri Coandă” Otopeni și Autostrada Bucureștiului A0, zona Lotului 2 Nord.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor spune care sunt principalele caracteristici solicitate:

  • lărgirea la 3 benzi pe sens;
  • posibilitatea efectuării de către șoferi a virajului la stânga pentru întoarcere după nodul rutier A0 x DN1, pe sensul de mers București – Ploiești;
  • asigurarea unui acces facil agenților economici și cartierelor rezidențiale.

Modernizarea Drumului Național 1 la 3 benzi pe sens, între Aeroportul Otopeni și A0, Lotul 2 Nord, ar urma să contribuie la creșterea condițiilor de trafic, dar și la sporirea gradului de siguranță a traficului rutier.

Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile. Contractul va avea o durată de 8 luni, din care 7 luni vor fi pentru perioada de elaborare a studiului de fezabilitate.

La rândul său, șeful CNAIR, Cristian Pistol, a spus că acest proiect va ajuta la separarea traficului pe distanța dintre Aeroportul Otopeni și Autostrada Bucureștiului:

Prin acest contract dorim să identificăm soluții viabile inclusiv pentru:

  • separarea completă a traficului pe distanța dintre Aeroportul Otopeni și A0,

  • posibilitatea efectuării virajului la stanga pentru întoarcere după nodul A0 pe direcția București – Ploiești,

  • eliminarea punctelor negre/ conflictelor de trafic pe acest sector de drum.

  • realizarea unui sector de drum omogen care să asigure infrastructura de baza necesară cererii de transport în creștere,

  • asigurarea unui grad ridicat de siguranță a traficului rutier,

  • un acces mai facil pentru agenții economici și pentru locuitorii cartierelor rezidențiale din zonă.

Te-ar mai putea interesa și: Zeci de noi trenuri electrice vor ajunge și vor pleca din Gara de Nord, anunță guvernanții. Scrioșteanu: Contract semnat pentru 62 de rame electrice regionale

Cookies