ESENȚIAL | De ce e haos la metrou, mai mult ca de obicei la orele de vârf. Necazuri cu sistemul de automatizare de pe Magistrala 2, până la stația Tudor Arghezi

24 mai 2024
2093 afișări
ESENȚIAL | De ce e haos la metrou, mai mult ca de obicei la orele de vârf. Necazuri cu sistemul de automatizare de pe Magistrala 2, până la stația Tudor Arghezi
ESENȚIAL | De ce e haos la metrou, mai mult ca de obicei la orele de vârf. Necazuri cu sistemul de automatizare de pe Magistrala 2, până la stația Tudor Arghezi. Sursa foto: Inquam Photos / George Calin

Săptămâna asta a fost haos la metrou (mai mult ca de obicei), iar bucureștenii nu înțeleg de ce trenurile de pe Magistrala 2 (Pipera – Tudor Arghezi) ajung atât de greu în stație. Ei bine, se pare că sunt probleme cu sistemul de automizare de pe M2.

Haos la metrou: Probleme cu sistemul de automatizare de pe Magistrala 2, până la stația Tudor Arghezi

La solicitarea jurnaliștilor, Metrorex a transmis că, la acest moment, trenurile de metrou de pe Magistrala 2 circulă în condiții normale, la un interval de 4 minute.

Vineri, 24 mai 2024, în intervalul orar 08:00 – 09:00, timp de aproximativ 15 minute cumulat, trenurile au circulat în siguranță la un interval de 6 minute, ca urmare a unei probleme la sistemul de automatizare a traficului.

Circulația trenurilor de metrou pe Magistrala 2 se desfășoară la acest moment în condiții normale, la un interval de 4 minute. În intervalul 8:00-9:00, pe o perioadă de aproximativ 15 minute cumulat, circulația s-a desfășurat în condiții de siguranță la un interval de aproximativ 6 minute, ca urmare a unui deranjament la sistemul de automatizare a traficului. Călătorii au fost informați prin sistemul de sonorizare din stații, a anunțat vineri Metrorex, potrivit Club Feroviar.

Primele probleme cu sistemul de automizare au apărut marți dimineață, 21 mai 2024, dar și marți seară, când oamenii abia mai aveau loc pe peron, de intrat în tren nici nu mai vorbim. Marți, Metrorex a făcut următorul anunț:

Metrorex anunță că circulația trenurilor de metrou pe Magistrala 2 se desfășoară momentan la un interval de 6 minute. Echipele noastre tehnice intervin pentru remedierea unor defecțiuni apărute la sistemul de automatizare a traficului.

Vă prezentăm scuze pentru inconvenientul creat și vă asigurăm că depunem eforturi pentru a reveni la intervalul normal de circulație de 4 minute, specific pentru orele de vârf.

Trenurile de pe M2 circulă direct între Pipera și Tudor Arghezi

Cauza acestor probleme: de la începutul lunii, 9 mai 2024, între stațiile Pipera și Tudor Arghezi de pe M2 se circulă direct, fără transbordare la stația Berceni.

Stația Tudor Arghezi a fost deschisă pentru călători la data de 15 noiembrie 2023, în condițiile în care lucrările de construcție au fost gata în decembrie 2022.

Circulația trenurilor se va realiza în primă fază în sistem pendulă, pe relația Berceni-Tudor Arghezi, având în vedere că sistemul de automatizare nu a fost finalizat în integralitate. Avem asigurări că se va finaliza în curând, până la finalul anului 2023 – n.red.). În primă fază, trenurile vor circula la interval de opt minute între stațiile Berceni și Tudor Arghezi, iar mai departe, până la Pipera, la interval de patru minute. După finalizarea sistemului de automatizare a circulației, trenurile vor circula de la stația Pipera la Stația Tudor Arghezi la interval de patru minute, declara la acea vreme directorul Metrorex, potrivit Club Feroviar.

Această modificare nu s-a întâmplat atât de repede, iar metrourile au circulat la cale liberă și în sistem pendulă, între stația Tudor Arghezi și stația Berceni. Mai exact, călătorii urcau în metrou la Tudor Arghezi și mergeau o singură stație, până la Berceni, de unde se mutau la celălalt peron pentru a lua trenul pentru continuarea drumului în subteran.

În ianuarie 2024, Primăria Sectorului 4 a anunțat că începând din februarie trenurile de metrou vor circula pe ambele linii, la o distanță de 4 minute. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar pe 3 aprilie, când directorul Metrorex, Mariana Miclăuș, a participat la un eveniment electoral PSD, jurnaliștii Club Feroviar au întrebat când anume se va circula pe M2, spre stația Tudor Arghezi, fără transbordare la stația Berceni. Noul termen anunțat atunci a fost luna mai, fiind respectat, însă se pare că punerea în funcțiune a sistemului de automizare s-a făcut pe repede înainte.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies