ESENȚIAL | De ce crapă șine la metrou și alte neplăceri periculoase în transportul subteran din București. Pe Magistrala 2-Pipera, calea de rulare are aproape 40 de ani

18 dec. 2024
1062 afișări
ESENȚIAL | De ce crapă șine la metrou și alte neplăceri periculoase în transportul subteran din București. Pe Magistrala 2-Pipera, calea de rulare are aproape 40 de ani
ESENȚIAL | De ce crapă șine la metrou și alte neplăceri periculoase în transportul subteran din București. Pe Magistrala 2-Pipera, calea de rulare are aproape 40 de ani | Sursa foto: Metrorex

Două incidente – unul grav și unul extrem de grav – s-au produs la metrou în ultimele câteva zile.

Cel mai grav este, fără îndoială, cel de pe Magistrala M1, unde luni s-a rupt o șină în apropierea stației Obor. Trenurile care circulau spre stația Dristor 2 au fost oprite la Obor, iar călătorii au fost rugați să coboare din vagoane.

Problema a fost cu atât mai gravă cu cât, potrivit informațiilor publicate de Club Feroviar, ruptura șinei a fost semnalată încă de la ora 10 dimineața, dar circulația trenurilor nu a fost oprită.  Din acel moment, au mai trecut alte patru garnituri, care s-au ales cu roți avariate de șina ruptă.  

Iar acest incident s-a produs după ce, cu o zi înainte, tot pe Magistrala 1, un metrou a plecat din stație și a circulat cu ușile deschise spre stația Grozăvești.

De ce crapă șine la metrou – Infrastructura veche și foarte veche

Infrastructura transportului subteran din București este veche și foarte veche pe mai multe magistrale.

Șeful sindicatului de la Metrou, Marian Artimon, declară, pentru Gândul, că una dintre marile probleme este starea infrastructurii de la metrou, mai cu seamă pe cea mai aglomerată magistrală – M2 Pipera – Tudor Arghezi:

Cea mai mare parte a căii de rulare de pe Magistrala 2 Pipera – Tudor Arghezi trebuie înlocuită. Există șină pe M2 din 1987. S-a făcut un proiect de finanțare pentru modernizarea acestei magistrale, dar trebuie scos la licitație și găsit un constructor care să facă această lucrare.

Liderul sindical mai spune că, pe M2, nimic nu ar fi fost schimbat niciodată, de când Magistrala M2 a fost dată în folosință:

Aici trebuie o revizie completă, de la calea de rulare la instalații care nu au fost schimbate niciodată, până la sistemele de ventilație. Constructorul trebuie să vină și cu un program de lucru. Trebuie stabilit exact dacă se va lucra noaptea, dacă se vor bloca anumite stații

În ceea ce privește Magistrala 1 (Pantelimon – Dristor 2), acolo unde luni s-a rupt o șină, liderul sindicatelor de la metrou mai spune că și aici trenurile circulă pe șine montate înainte de 1990.

 

Cookies