ESENȚIAL | Cum se reorganizează circulația tramvaielor în estul Bucureștiului. Soluții provizorii, înainte de șantierele pentru schimbarea șinelor pe Chișinău, Basarabia, Calea Călărașilor

30 apr. 2025
2306 afișări
ESENȚIAL | Cum se reorganizează circulația tramvaielor în estul Bucureștiului. Soluții provizorii, înainte de șantierele pentru schimbarea șinelor pe Chișinău, Basarabia, Calea Călărașilor
ESENȚIAL | Cum se reorganizează circulația tramvaielor în estul Bucureștiului. Soluții provizorii, înainte de șantierele pentru schimbarea șinelor pe Chișinău, Basarabia, Calea Călărașilor | Sursă foto: Inquam Photos / Bogdan Buda

După ce lucrările pe care STB le efectuează la calea de rulare de pe bulevardelor Chișinău și Basarabia vor fi finalizate, circulația rutieră a tramvaielor din zona respectivă se reorganizează. Respectivul tronson de linia a fost recent închis din cauza stadiului avansat de degradare în care se afla.

STB reorganizează circulația tramvaielor în estul Bucureștiului

De-a lungul timpului, pe tronsonul respectiv au avut loc peste 600 de rupturi de șină, după cum anunța STB. În acest context, la data de 10 aprilie 2025 s-a luat decizia de a închide respectivul tronson pentru efectuare reparațiilor necesare de punere în siguranță.

După ce racordul dintre bulevardele Chișinău și Basarabia va deveni funcțional, STB va introduce pe acest tronson liniile de tramvai cu indicativele 4 și 40, după cum anunța săptămâna trecut ClubFeroviar.ro.

Acestea ar urma să aibă un traseu circular, după cum urmează:

  • Piața Sfânta Vineri,
  • Bulevardul Pache Protopopescu,
  • Șoseaua Iancului,
  • Șoseaua Pantelimon,
  • Bulevardul Chișinău,
  • Bulevardul Basarabia,
  • Calea Călărașilor.

De luni, STB a început lucrările pentru montarea unui rebrusment (macaz care permite schimbarea direcției de mers a tramvaielor) pe bulevardul 1 Decembrie. După ce acesta va fi montat, urmează să fie introducă și linia 49 care va circula:

  • Între capătul de linie de la Nicolae Teclu și intersecția bulevardelor 1 Decembrie și Basarabia.

Pe această linie urmează să fie introduse tramvai cu două cabine, în fața și în spate. Astfel, schimbarea sensului de mers se va putea face la rebrusment.

Aceste soluții sunt doar provizorii

Soluțiile implementate de STB sunt unele provizorii. Acestea vor fi în funcțiune până ce se vor începe lucrările de modernizare ale șinei de pe bulevardele Chișinău, Basarabia și Theodor Pallady, precum și pe calea Călărașilor.

În ceea ce privește lucrările de pe bulevardul Chișinău, contractul a fost deja atribuit către compania Mari Vila Com. De șinele de pe Basarabia și Pallady se va ocupa firma Porr Construct.

În martie, Nicușor Dan și reprezentanții Porr Construct au ajuns la un acord prin care să fie începute lucrările pentru 21.4 km de linie de tramvai:

Am avut o întâlnire importantă la sediul Primăriei Capitalei cu membrii conducerii companiei austriece Porr, care a câștigat 3 contracte esențiale pentru reabilitarea infrastructurii de tramvai din București, în valoare de 974 milioane de lei. Aceste proiecte vor moderniza 21,4 km de linii de tramvai din zone strategice ale orașului, precum: Bd. Theodor Pallady, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, Bd. Expoziției și Bd. Timișoara.

Aceste lucrări vor aduce un real progres pentru mobilitatea bucureșteană și vor contribui semnificativ la dezvoltarea infrastructurii orașului nostru. Pentru că bugetul Primăriei Capitalei a fost drastic diminuat de Guvern și pentru că nu ne permitem să amânăm lucrări de infrastructură esențiale pentru dezvoltarea orașului, am găsit, împreună cu reprezentanții Porr, o soluție alternativă: aceștia au acceptat să finanțeze lucrările pe care le vor executa în 2025, până la momentul în care noi vom obține fondurile europene dedicate mobilității.

Vom depune cererile de finanțare în luna iunie prin Programul Operațional Regional pentru reabilitarea celor 14 loturi de infrastructură de tramvai.

Mai precis, firma va realiza lucrările „pe datorie”, până ce PMB va obține banii necesari.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies