ESENȚIAL | Cel puțin 20 din cele 100 de de tramvaie Imperio noi zac vătămate prin depouri. Fie nu-s bani de reparații, fie garanția nu le acoperă

02 apr. 2025
1219 afișări
ESENȚIAL | Cel puțin 20 din cele 100 de de tramvaie Imperio noi zac vătămate prin depouri. Fie nu-s bani de reparații, fie garanția nu le acoperă
ESENȚIAL | Cel puțin 20 din cele 100 de de tramvaie Imperio noi zac vătămate prin depouri. Fie nu-s bani de reparații, fie garanția nu le acoperă | Sursa foto: Agerpres

Primăria Capitalei a cumpărat, în ultimii ani, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze și 100 de autobuze. Chiar dacă Astra Arad a livrat cele 100 de tramvaie ultramoderne până în luna octombrie 2024, din acestea mai circulă maxim 80 de vagoane pe străzile Capitalei.

Peste 20 de tramvaie Imperio stau stricate în depouri

În 2022 a început livrarea și introducerea în traseu a primelor tramvaie noi achiziționate de PMB după zeci de ani. Cele 100 de tramvaie urmau să aducă modernizarea transportului public pe cele mai importante trasee din oraș, cu începerea unui amplu proces de casare a celor vechi, inclusiv a vechilor Tatra, aduse în perioada 1972-1975, scrie Mobilitate.eu.

Astra Arad a livrat cele 100 tramvaie ultramoderne până în luna octombrie 2024. Cu toate acestea, din cele 100, pe traseele din București mai circulă maxim 80 de vagoane.

Pe linia 25, una din cele mai lungi și importante din oraș, încă se circulă cu tramvaie Tatra de capacitate mică. Zilnic sunt prezente 1-2 unități, care nu fac față volumului de călători la orele de vârf, mai ales pe tronsonul Depoul Militari – AFI Cotroceni, unde linia 25 este singurul traseu rămas.

Din cele peste 20 de tramvaie Imperio imobilizate, o mare parte stau în depouri din cauza tamponărilor, geamurilor sparte sau a pantografelor rupte. Unele deja au depășit un an de zile de când nu au mai circulat.

De asemenea, unde apar defecțiuni ce nu sunt acoperite de garanție, reparațiile durează mai mult. STB SA are bugetul limitat pentru reparația și mentenanța flotei de vehicule.

Tamponat este vagonul 3829, ce staționează în depoul Militari din luna martie 2024. Într-o situație asemănătoare se află și vagoanele 3819, 3821, 3822, 3846, 3860, 3897, care staționează din cauza tamponărilor, geamurilor sparte sau a pantografelor rupte.

Cel mai recent retras este 3897. Acest tramvai a fost implicat într-un incident cu ruperea pantografului în zona AFI Cotroceni în urmă cu o lună.

De asemenea, grav afectat de o tamponare este și vagonul 3893. Acesta a fost implicat recent într-un accident cu o autoutilitară.

Există și cel puțin două tramvaie care stau imobilizate din aprilie 2024 în depoul Alexandria, 3809 și 3810. Acestea au fost trase pe dreapta din cauza unor defecte cauzate de infrastructură. Defectele nu sunt acoperite de garanție și necesită intervenții la boghiuri, care întârzie.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies