„Oare când vom merge cu metroul până la Aeroportul Otopeni?” este o întrebare străveche la noi în București.
Doar că acum, pentru prima dată, răspunsul este o chestiune de câțiva ani. Dar cuvântul „câțiva” ne oferă o estimare prea relativă, mai ales în condițiile în care acum e valabil enunțul „o să fie mai rău înainte să fie bine”.
Pentru că, înainte să putem merge cu metroul de la Gara de Nord până la aeroportul Otopeni, ne strecurăm cum putem prin traficul deja foarte afectat de restricțiile impuse în nordul orașului, pentru Șantierul M6.
Până în prezent, au fost impuse deja mai multe restricții de circulație pe șoseaua Bucuresti-Ploiești, acolo unde se lucrează construcția stațiilor de metrou, din primul tronson „1 Mai – Tokyo”, iar oficialii Metrorex se așteaptă să înceapă lucrările și în subteran în această toamnă.
Președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, Mihai Barbu, citat de TVR Info, estimează că, dacă lucrurile vor merge conform planurilor, trenurile vor circula pe Magistrala M6 în anul 2028. Adică peste aproape 4 ani.
Lucrările de structură trebuie să se termine cu siguranță în 2027. După care urmează instalațiile și arhitectura. Încercăm să le facem cât se poate concomitent și apoi achiziția de trenuri. Aici vor fi 12 trenuri pe care urmează să le achiziționăm exclusiv penru această magistrală.
Puțin probabil să putem merge cu metroul până la Aeroportul Otopeni în 2026, vine replica reprezentanților asociațiilor care militează pentru dezvoltarea infrastructurii. Mihai Crăciun, membru fondator, Asociaţia „Construim România” spune, tot pentru TVR Info, că va dura simțitor mai mult până când M6 va fi gata.
Este un termen fantezist. Durata minimă de execuție până la darea în circulație cu călători este de minim cinci-șase ani. (…) Cel mai devreme această magistrală va fi în circulație în 2030.
Reprezentantii Metrorex se așteaptă că în toamnă să înceapă lucrările și pe al doilea tronson – pe „Tokyo – Aeroportul Otopeni”. În total, Magistrala 6 va avea o lungime de peste 14 km și 12 stații.