ESENȚIAL | Probleme tot mai mari pe Magistrala M4, pe care încă circulă bătrânele garnituri IVA. Metrorex: Doar angajații Alstom ieșiți la pensie mai știu sa le repare

19 mart. 2025
13866 afișări
ESENȚIAL | Probleme tot mai mari pe Magistrala M4, pe care încă circulă bătrânele garnituri IVA. Metrorex: Doar angajații Alstom ieșiți la pensie mai știu sa le repare
ESENȚIAL | Probleme tot mai mari pe Magistrala M4, pe care încă circulă bătrânele garnituri IVA. Metrorex: Doar angajații Alstom ieșiți la pensie mai știu sa le repare. Sursa foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Situația Metrorex se agravează pe zi ce trece din cauza lipsei trenurilor, în special pe Magistrala M4, pe care încă circulă bătrânele IVA. Acestea au o vechime de peste 40 de ani și cedează treptat.

În același timp, Alstom nu a introdus în circulație noile garnituri cumpărate de Metrorex. Potrivit surselor Gândul, în prezent, sunt aduse din Brazilia nouă garnituri Alstom noi, însă testele necesare pentru introducerea în circulație nici măcar nu au început.

„Doar angajații ieșiți la pensie mai știu să repare trenurile IVA”

Potrivit Gândul.ro, în ultimul timp apar tot mai multe probleme pentru garniturile de metrou IVA, fabricate la Arad acum peste 40 de ani. Trenurile respective se strică tot mai des și doar câțiva angajați de la Alstom, ieșiți la pensie, mai știu să le repare.

Metrorex a precizat pentru sursa citată următoarele:

Doar colegii ajunși acum la pensie mai știu ce să facă la IVA. Și oricum, vorbim doar de improvizații, care pot fi foarte periculoase. Aproape zilnic se strică o garnitură. Sunt foarte vechi. În mod normal, nici măcar nu ar trebui să se mai circule cu ele, din rațiuni de securitate”

Garniturile de metrou IVA circulă doar pe Magistrala M4, Gara de Nord-Străulești. În timpul săptămânii, circulă șase trenuri, iar în weekend cinci, de aceea timpii de așteptare sunt mai mari pe magistrala respectivă.

Pe M4 ar fi trebuit să fie introduse vagoanele Bombardier, după ce Alstom ar fi pus în circulație noile garnituri cumpărate de Metrorex pe Magistrala M5, Eroilor-Râul Doamnei.

În prezent, situația noilor trenuri Alstom stă astfel:

  • Din totalul de 13 garnituri, au fost livrate doar 9;
  • Cele mai multe trenuri se află în Depoul Berceni;
  • Prima garnitură sosită în Capitală – „Giurgiu”, nu are nici acum rodajul făcut.

Metrorex a explicat că, până acum, au fost realizate doar testele dinamice pentru primul tren, exclusiv pe segmentul Pipera al Magistralei, între Berceni și Apărătorii Patriei.

Compania mai spune că nu este clar de ce Alstom nu începe rodajul de 10.000 de kilometri, necesar pentru ca noile trenuri să fie introduse pe Magistrala 5.

Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro

Metrorex SA a semnat un contract cu Alstom pentru asigurarea unui număr total de până la 30 de trenuri Metropolis pentru Magistrala M5.

Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro. Acest contract poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane de euro.

Fiecare garnitură de metrou cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală. Totodată, acestea asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilități. Trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București:

  • caroserie din oțel inoxidabil,
  • 114 metri lungime și trei metri lățime,
  • asigură o capacitate totală de 1.200 de pasageri/tren.

Te-ar putea interesa și:

Cookies