Un proiect depus la Primăria Capitalei de către un consilier general în CGMB, membru al PSD, propune ca mașinile care circulă în București să poată folosi benzile speciale de transport în comun – așa numita bandă STB, dar pentru asta e nevoie de îndeplinirea unui codiții: autoturismul să aibă 4 ocupanți: șofer + 3 pasageri.
Consilierul general PSD, Dan Cristian Popescu a depus la Secretariatul Primăriei un proiect prin care autoturismele cu minimum 4 persoane (șofer + 3 pasageri) să poată circula pe benzile dedicate transportului în comun.
Motivația consilierului PSD, publicată și pe contul său de Facebook, sună astfel:
Am propus acest lucru, pe de o parte, pentru că benzile speciale sunt nefolosite peste 50% din timp, iar, pe de altă parte, pentru a încuraja folosirea în comun a autoturismelor, având în vedere ca cele mai multe mașini aflate în traficul bucureștean sunt ocupate doar de șofer.
Popescu invocă un echilibru între eficientizarea infrastructurii existente și stimularea unui comportament responsabil în trafic: „De asemenea, proiectul propune și o restricție față de situația de azi, anume că taxiurile fără pasageri să nu mai poată folosi aceste benzi, din simplul motiv că nu le putem considera transport în comun dacă nu au pasageri la bord”.
Printre avantajele pe care consilierul general crede că posibilitatea ca o o mașină cu 4 ocupanți să poată circula pe banda STB, consilierul enumăr, tot pe Facebook, următoarei:
În prezent, în București, există aproximativ 23 de km de benzi unice pentru transportul în comun. Acestea sunt concentrate pe 17 artere, printre care:
În timpul orelor de vârf, ele sunt adesea utilizate abuziv de șoferi, ceea ce reduce eficiența transportului public.
Propunerea se alătură unei alte inițiative depuse de consilierul PSD: taxă de acces tip „rovignetă” pentru vehiculele care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov, dacă circula prin municipiu.
Taxa de acces ar fi diferențială în funcție de tipul vehiculului și perioada de utilizare (zi, 7 zile, 30 de zile, 12 luni). De exemplu, pentru un autoturism, taxa ar fi de 3,5 euro/ zi, 6 euro/ 7 zile, 9,5 euro/ 30 de zile, 50 euro/ an.
Propunerea urmează să fie supusă dezbaterii publice, iar consilierul estimează că proiectul ar putea fi pus pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București în noiembrie sau decembrie.