Dacă nu ești capabil să spui ceea ce dorești sau să îți pui în evidență calitățile și realizările, nu vei fi niciodată remarcat și nu vei ajunge la potențialul tău maxim.
Dacă, dimpotrivă, îți impui întotdeauna voința și vorbești fără a ține cont de părerile altor persoane, vei ajunge treptat să fii eliminat din orice grup, iar progresul tău va fi de asemenea blocat.
Secretul reușitei constă într-o comunicare asertivă, care îți permite să interacționezi în mod firesc, spunându-ți de fiecare dată părerea fără să încalci drepturile și libertățile celorlalți.
Valoarea de bază care te ajută să dezvolți o astfel de atitudine este empatia, valoare ce poate fi foarte bine înțeleasă în cadrul unui training comunicare asertiva organizat de Brightway. Iată de ce un astfel de curs îți va fi de real folos, indiferent de domeniul în care lucrezi și de experiența pe care ai acumulat-o până acum!
Cui i se adresează și în ce constă un training de comunicare asertivă?
Cursul se adresează în mod special acelor persoane care au nevoie de instrumente profesionale pentru a gestiona situațiile în contextul social și în mediul de business actual.
Le este folositor în egală măsură managerilor și antreprenorilor care doresc să comunice eficient cu membrii echipei, precum și celor care au interacțiuni cu furnizorii, clienții sau diferiți parteneri de afaceri și doresc să înțeleagă emoțiile pentru a îmbunătăți relațiile de colaborare.
Un astfel de training de comunicare asertivă și eficientă este un pas esențial în dezvoltarea tuturor persoanelor care doresc să aibă relații sănătoase cu cei din jur și să construiască o adevărată „strategie de bunăstare“.
Beneficiile obținute de participanții la un training de comunicare asertivă
În primul rând, cursanții își dezvoltă empatia cognitivă, emoțională și de valori. Ei învață metode practice pentru a înțelege punctul de vedere, principiile și sentimentele celor cu care interacționează.
Este utilizată metodologia dezvoltată de John Parr, master trainer în Process Communication Model și analist tranzacțional certificat în domeniul clinic. Astfel, devine posibilă înțelegerea rolului emoțiilor în evoluția umană, a modului de funcționare a creierului și a felului în care iau naștere tiparele de comportament.
Se ajunge inclusiv la conștientizarea diferențelor dintre emoțiile autentice și cele mască. Pornind de aici, sunt aplicate diverse tehnici pentru a reuși identificarea comportamentelor neconstructive și pentru a construi relații durabile.
Beneficii înregistrate la nivel de organizație
Companiile ai căror angajați participă la un training de comunicare asertivă se dezvoltă mai bine datorită unei îmbunătățiri evidente a relațiilor dintre membrii fiecărei echipe în parte, dar și între specialiștii din diferite departamente. Încrederea și conștientizarea emoțiilor generează relații bazate pe o încredere care duce la creșterea performanței.
Tehnicile însușite în cadrul cursului diminuează conflictele din interiorul organizației, economisind timp, energie și resurse care pot fi canalizate în direcții mult mai eficiente.
Prin intermediul unor studii de caz concrete, participanții învață să ajungă asertiv la o soluție win-win, din care toată lumea are de câștigat. Exerciții practice duc la însușirea unor strategii personalizate pentru a gestiona situații stresante.
Datorită modului în care îți dezvoltă empatia, un training comunicare asertivă îți va permite să te afirmi, oferindu-le și celor din jur ocazia de a-și manifesta potențialul. Astfel, vei excela în munca de echipă și vei avea parte doar de interacțiune de calitate, din care toată lumea are de câștigat!