Elevilor din București și Ilfov le place să stea acasă și să învețe online. Paradoxal, tot ei se mai plâng și de o comunicare slabă în unitățile de învățământ

09 dec. 2020
23 afișări
Elevilor din București și Ilfov le place să stea acasă și să învețe online. Paradoxal, tot ei se mai plâng și de o comunicare slabă în unitățile de învățământ

53,7% dintre elevi consideră că decizia de a închide unităţile de învăţământ şi de a trece în mediul online este una benefică. Elevii se mai plâng și de o comunicare slabă în unităţile de învăţământ atunci când vine vorba de informarea elevilor.

Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI) a realizat un sondaj de interes public asupra percepţiei elevilor care învaţă în municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov asupra condiţiilor de desfăşurare a actului educaţional şi a deciziei autorităţilor de a închide şcolile fizic, cursurile urmând să se desfăşoare în regim online

În realizarea acestui sondaj, AEBI a avut în vedere următoarele aspecte:

  • aspectele epidemiologice ale pandemiei de COVID-19
  • capacitatea unităţilor de învăţământ preuniversitar de a funcţiona în siguranţă şi modalitatea potrivită de continuare a actului educaţional
  • abordarea şcolilor asupra problemelor interne
  • impactul sistemului de învăţământ online cu privire la greutăţile întâmpinate de beneficiarii primari ai acestuia
  • numărul elevilor care nu au acces la internet/dispozitive
  • opinia elevilor asupra anulării tezelor/olimpiadelor în anul şcolar 2020-2021

În final, au răspuns 1.341 de elevi, lucru care relevă atât voinţa elevilor de a se afirma asupra acestor probleme, cât şi interesul lor legat de modul în care pandemia a afectat infrastructura sistemului educaţional, la nivel local, se arată într-un comunicat de presă al AEBI, citat de Agerpres.

  1. La prima întrebare, am împărţit respondenţii în mai multe categorii, în funcţie de zona în care se află unitatea de învăţământ preuniversitar de provenienţă. Astfel:
  • 33,9% învaţă în Sectorul 2.
  • 21,3% învaţă în Sectorul 4.
  • 18,7% învaţă în Sectorul 1.
  • 11,2% învaţă în Sectorul 3.
  • 7,5% învaţă în Sectorul 5.
  • 3,8% învaţă în Sectorul 6.
  • 3,7% învaţă în Judeţul Ilfov.
  1. La întrebarea despre decizia de a închide unităţile de învăţământ şi de a trece în mediul online este o decizie bună sau nu:
  • 53,7% dintre respondenţi afirmă că această decizie este una benefică.
  • 33,4% consideră că decizia nu este una bine fondată.
  • 12,9% au declarat că nu ştiu, sau nu vor să se afirme pe acest subiect.

Procentul crescut de elevi care sunt de părere că decizia închiderii şcolilor este una benefică pentru sănătatea acestora se atribuie indicelui de incidenţă cu COVID-19 extrem de crescut în zona efectuării statisticii.

  1. La întrebarea privitoare la modul de acţionare al autorităţilor, răspunsurile au fost următoarele:
  • 48,2% din elevii care au completat, sunt de părere că şcoala ar trebui să se desfăşoare strict în mediul online.
  • Pe de altă parte, contrar opiniei majoritare, 25% cred că toţi elevii ar trebui să vină la şcoală fizic.
  • 20,2% din cei care au răspuns, îşi menţin opinia ca scenariul hibrid să fie predominant.
  • Într-un procent de 6,6%, elevii respondenţi au afirmat faptul că sunt indecişi asupra modului de desfăşurare al actului educaţional.
  1. În ceea ce priveşte metoda comunicării cazurilor de COVID-19 şi transparenţa unităţilor de învăţământ asupra acestora:
  • 37,7% din elevi au aflat despre acestea informal, din alte surse.
  • 23,6% din cei care au completat formularul, au primit vestea din partea unităţii de învăţământ, în mod oficial.
  • 23,2% au fost informaţi de către cadrele didactice, informal.
  • În acelaşi timp pentru 15,5% din elevii respondenţi nu a fost cazul să fie anunţaţi datorită inexistenţei cazurilor.

Răspunsurile la întrebarea aceasta denotă în mod cert o comunicare slabă în unităţile de învăţământ atunci când vine vorba de informarea elevilor.

  1. La întrebarea legată de respectarea drepturilor elevilor pe timp de pandemie:
  • Un procent majoritar de 61,1% au răspuns că în mare parte, acestea sunt respectate.
  • 15,2% din elevii care au completat chestionarul nu ştiu în totalitate acest lucru.
  • 13,6% din respondenţi au afirmat că în mare parte acestea nu sunt respectate, iar 10,1% sunt nemulţumiţi, spunând că acestea nu sunt respectate deloc.
  1. Întrebaţi dacă aceştia simt că au goluri în urma metodei de predare în regim online, elevii din municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov au răspuns astfel:
  • În medie de 42,1% din respondenţi afirmă că prezintă goluri în materie, reprezentând astfel procentul majoritar.
  • La polul opus, 20,1% sunt de părere că în mare parte nu au acumulat goluri din metoda de predare.
  • 19,8% din elevi spun că în mare parte, aceştia sunt depăşiţi de predarea online.
  • 12,8% nu prezintă în mod cert goluri, iar 5,2% nu pot estima acest fapt.
  1. Legat de lipsurile de cunoştinţe în materie acumulate pe parcursul pandemiei, am chestionat elevii cu privire la orele suplimentare la care au recurs:
  • 62,5% nu au apelat la ore de ajutor suplimentar.
  • 37,5% au recurs la meditaţii.

71,6% dintre elevi mai cunosc lipsa elevilor la accesul la internet/ dispozitive, cauzată de lipsa dispozitivelor subvenţionate de minister. 80,7% din respondenţi sunt de acord cu decizia Ministerului Educaţiei şi Cercetării de a anula olimpiadele şi tezele.

Cookies