Efectul M6 în zona 1 Mai: case cu pereții crăpați de traficul infernal, deviat pe străduțele dintre blocuri. Lucrările la metroul spre Otopeni dau peste cap viețile oamenilor de aici

06 oct. 2025
4274 afișări
Efectul M6 în zona 1 Mai: case cu pereții crăpați de traficul infernal, deviat pe străduțele dintre blocuri. Lucrările la metroul spre Otopeni dau peste cap viețile oamenilor de aici
Efectul M6 în zona 1 Mai: case cu pereții crăpați de traficul infernal, deviat pe străduțele dintre blocuri. Lucrările la metroul spre Otopeni dă peste cap viețile oamenilor de aici | Sursa foto: captură ecran Magistrala 6 - YouTube

Calvarul bucureștenilor din zona 1 Mai, unde este deschis șantierul pentru construirea Magistralei 6 de metrou, continuă. Promisiunile autorităților de a rezolva problema traficului intens care trece prin fața ferestrelor lor au rămas doar niște simple declarații. Între timp, casele locuitorilor se crapă pe zi ce trece.

Casele bucureștenilor din zona 1 Mai s-au crăpat din cauza traficului

Din cauza traficului intens care a fost deviat pe străduțe, casele oamenilor s-au crăpat. Singura instituție care le-a promis sprijin pentru consolidarea locuințelor este Primăria Sectorului 1. Cu toate acestea, instituția nu a spus până la acest moment nici când și nici cum va interveni, potrivit SpotMedia.ro.

Între timp, locuitorii au dat în judecată Primăria Municipiului București (PMB), Primăria Sectorului 1, Poliția Rutieră și alte câteva instituții, sperând să obțină devierea traficului intens care le trece zilnic prin fața caselor și care accelerează degradarea clădirilor în care trăiesc.

Problemele au început în data de 24 august 2024, când traficul de pe Calea Griviței în preajma Podului Constanța s-a închis, pentru a se lucra la racordul dintre magistrala de metrou M4 și viitoarea Magistrală M6.

La acel moment, zeci de mii de mașini care circulau zilnic pe Calea Griviței au fost deviate pe străduțele din jur.

După discuții la care au luat parte și reprezentați ai Sectorului 1, Comisia Tehnică de Circulație (CTC) din cadrul Primăriei Capitalei și-a dat avizul pentru această deviere de trafic.

Aceasta a avizat să se circule pe străzile:

  • Carpați, Mircești și Caransebeș, pe sensul de mers dinspre Bucureștii Noi spre Centru
  • Clăbucet, Aviator Popișteanu și Soveja, dinspre Centru spre Bucureștii Noi

Tot traficul intens de pe Calea Griviței a fost deviat pe Strada Mircești, cu o capacitate mult mai mică de a prelua traficul auto.

Pe 29 august 2024, locuitorii din zonă au reușit să intre în audiență la CTC, care a decis să impună restricții de circulație:

  • interzicerea circulației rutiere (cu excepția autobuzelor) pe strada Mircești, între orele 22.00 – 6.00;
  • presemnalizarea rutelor de ocolire pe bd. Bucureștii Noi și Șos. Chitilei;
  • desfacerea dispozitivelor din cauciuc pentru limitarea vitezei pe strada Mircești.

Potrivit locuitorilor, restricțiile nu prea s-au respectat. În lunile următoare, tirurile continuau să intre pe strada Mircești și să înainteze pe strada Caransebeș, ca să iasă în Calea Griviței.

După ce PMB a decis să trimită echipaje de la Poliția Locală, traficul de pe străduțe a început să se diminueze. Agenții nu le mai permiteau accesul mașinilor mai grele de 3,5 tone pe strada Mircești și pe cele adiacente.

Vibrațiile sunt extrem de puternice, acest lucru observându-se în ACEST video.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies